Gehavend MO15-1 zet grote stap naar volgende ronde beker.

SC Welberg MO15-1

Kloetinge MO15-1

Groep 1 3

5 september 2020 11:45

J. (Jesse) de Decker

Overal waar je komt zijn de mensen enthousiast over het spel van onze meiden. Wat voorafgaand aan het seizoen de bedoeling was, lukt tot op heden goed. Een team met superfanatieke meiden die elkaar beter maken en proberen met goed verzorgd voetbal de tegenstander te verslaan. In de wedstrijden, die we afgelopen weken hebben gespeeld, slaagde MO15-1 daar goed in. Het enige verwijt dat je de meiden kan maken is dat er weinig gedaan werd met de vele kansen. Vandaag hadden we echter te maken met tegenslag: Nikki en Nova misten we vanwege blessures, Michelle was ziek, en Quinty was ook nog niet helemaal fit en kampt nog met de naweeen van een knieblessure. Gelukkig was Gwenn (MO13-2) bereid om vandaag met ons mee te gaan naar Welberg. Fijn dat we haar mochten lenen van haar vaste ploeggenootjes. Ze deed het uitstekend vandaag.

De wedstrijd begon redelijk in evenwicht. Na een minuut of vijf begon de Kloetinge-trein dan toch op stoom te komen. Met goed combinatiespel werd de tegenstander uiteen gespeeld, waardoor er veel ruimte ontstond op het middenveld. Vanuit het middenveld werd er steeds gevaar gesticht voor het vijandelijke doel. Na een kwartier was het Fleur, die vandaag sterk speelde, die de ban brak: 0-1. De 0-2 van Amy viel vrij snel erna. Waar vorige week niets gedaan werd met de vele kansen, was het nu wel raak. Verdedigend werd de zaak goed onder controle gehouden. Dat is een compliment waard, want de defensie had ander gezicht dan afgelopen weken. Lara stond op goal (i.v.m. de blessure van Nova), Joy stond centraal in plaats van Michelle, en Alicia speelde linksachter. De enige constante factor was Quinty op rechts, maar die werd na 25 minuten uit voorzorg gewisseld. Er werd continu voetballend naar oplossingen gezocht en de verdediging kwam zelden in de problemen.

In het begin van de tweede helft was wel even een lastig moment. De aanvalster van Welberg schoot de bal vanaf de achterlijn hard voor de goal, Frédérique wilde de bal wegschieten, maar schoot hard in ons eigen doel. Zou het met deze aansluitingstreffer dan toch nog spannend worden? Even leek het er wel op. Kloetinge speelde een stuk slordiger dan in de eerste helft, maar na een kwartier in de tweede helft pakten onze meiden de draad weer op en werden er nog een behoorlijk aantal goede kansen gecreeerd. Een schitterende vrije trap van Maud (op 25 meter afstand van de goal) betekende de 1-3. Het slotakkoord was voor Mare, die een goal maakte zoals alleen zij die kan maken. Na een mooie combinatie tussen Sera en Amy kreeg Mare de bal. Ze kapte fraai een tegenstander uit en prikte de bal in de korte hoek.

Wederom een mooie overwinning voor MO15-1. Volgende week hebben we aan een kleine nederlaag al voldoende om de volgende ronde van de beker te bereiken.