Kloetinge JO15-1 ontketend na rust.

ASWH JO15-1

Divisie 6 D

3 oktober 2020 12:30

A.A. (Anne) Heijboer

Waar Odette vorig weekend een bepalende rol had in het competitieverloop, is het vanaf dit weekend Corona die haar stempel drukt. Afgelopen week werd de wedstrijd afgelast vanwege een heftige storm en extreme regenbuien, vandaag deed Corona haar uiterste best. Voor verenigingen is het erg lastig om de juiste weg te vinden in het labyrint van maatregelen dat de instanties voor hun hebben uitgezet. ASWH, de tegenstander van vandaag, had ervoor gekozen om geen kleedkamers beschikbaar te stellen. Het gevolg was dat we met een buitentemperatuur van 13 graden Celsius voor het omkleden en de wedstrijdbespreking tot de tribune waren veroordeeld. Geen ideale voorbereiding, maar we kunnen er beter aan wennen. De komende periode zal het niet anders zijn, en we moeten vooral hopen dat we gewoon kunnen blijven voetballen.

Een ander gevolg van het aangescherpte beleid is dat er slechts een beperkt aantal supporters bij de wedstrijd aanweizg mochten zijn. Dat was natuurlijk erg spijtig voor de trouwe volgers van ons team. Gelukkig was Tamara bereid om de wedstrijd live te streamen, zodat thuis meegekeken kon worden. Diverse meekijkers gaven Tamara de complimenten voor de vaste hand bij het filmen. Demensen die Tamara hebben zien filmen weten dat de prestatie van uitzonderlijk niveau was. Het was namelijk behoorlijk koud en nat, en ook Tamara stond te bibberen langs de lijn.

De eerste helft zorgde nog niet echt voor veel warmte. Kloetinge was duidelijk de betere ploeg, maar slaagde er niet in om een bres te slaan in de stugge verdediging van ASWH. De thuisploeg had gekozen voor een afwachtende strategie waarbij de linies kort op elkaar gehouden werden. Kloetnge liet de bal rond gaan, maar uitgespeelde kansen werden niet echt gecreeerd. Wesley, die de eerste helft in de spits speelde, raakte bij een aanval de paal, maar dat was eigenlijk het enige moment van gevaar. Veelvuldig balbezit (in de eerste helft was de verhouding 31%-69%) is leuk, maar doelpunten bepalen uiteindelijk wie de wedstrijd wint.

Na de pauze, die de jongens en Amy in de regen op het veld moesten doormaken, had Kloetinge weer direct het overwicht te pakken. Wesley had binnen 30 seconden na de aftrap een goede kans op de 0-1, maar die bal ging net naast. Tien minuten na rust begon de periode die de annalen in zal gaan als "De 25 minuten van Finn Z. en Pieter'". In de 40e minuut bracht Marcel beide spelers tegelijkertijd binnen de lijnen: Pieter in de spits, Finn Z. als rechtsbuiten. Vijf minuten later brak Boris de ban. Een afvallende bal werd netjes door hem binnen geschoten. Na deze goal gaat het hard: Finn (4 goals) en Pieter (2 goals) zorgen er samen voor dat er 6 goals gescoord worden in 25 minuten. Eén goal krijgt misschien het predikaat "rommelgoal", maar de overige vijf waren knap uitgespeeld (met behulp van Robin die vanaf de zijkanten een aantal mooie voorzetten gaf) of het resultaat van doorzetten en wilskracht.

Het resultaat was een fraaie 0-7 overwinning in Hendrik-Ido-Ambacht. Met drie punten en zeven goals op zak is de stank van drie of vier net van een nat grasveld afgetrokken, ongedouchte, en amper omgeklede, spelers een uur in de auto best te verdragen.