JO15-1 verliest in Tilburg met 2-0 van Sarto

5032VD
TILBURG
tel. 013-4675645

Kloetinge JO15-1 heeft zaterdagmiddag haar tweede duel van het nog prille seizoen verloren. In een wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, was het helaas Kloetinge die het onderspit moest delven.

Direct bij de eerste de beste opbouw zette JO15-1 goed hoogdruk, wat gelijk een goede kans opleverde. Helaas werd deze niet benut. Naarmate de wedstrijd vorderde, nam Sarto steeds meer het initiatief. Door een slordige terugspeelbal kon de tegenstander de bal onderscheppen en op voorsprong komen. Vervolgens liet Kloetinge zich verleiden om de tegenstander te volgen in plaats van de zone te verdedigen. Gelukkig bleef de schade beperkt tot enkele halve kansen voor de thuisploeg.

In de tweede helft had JO15-1 haar zaakjes beter op orde. Het stond organisatorisch beter. De ploeg uit Kloetinge bood Sarto goed partij, maar moest toch buigen voor de Tilburgers. Kort na rust verdubbelde Sarto de voorsprong. Vervolgens slaagde JO15-1 er, ondanks de nodige hoekschoppen en vrije trappen, niet in om tot scoren te komen.

Woensdag speelt JO15-1 tegen MOC’17 voor de beker. Zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Unitas’30 op het programma.