Geknepen billen bij geweldig spannende seizoensstart JO11-1!

MOC'17 JO11-1

...

Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 06

11 september 2021 8:30

T. Noordhuizen

Sportpark Rozenoord
Olympialaan 51
4624VA
BERGEN OP ZOOM

Zaterdag 11 september s.v. MOC'17 JO11-1 - VV Kloetinge JO11-1

We mogen weer! De eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2021/2022 in de Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd 1e Fase (ja ja de Hoofdklasse!).

Met de voltallige selectie van tien spelers (Jayms Duijzer, Dani Dietvorst, Sjors de Jonge, Duke Koole, Thijn Ossewaarde, Casper Moes, Jesse de Muijnck, Mehdi Qadiban, Roel Spinnewijn en Kayan Vleugel), trainers Sem Bekker Gouweleeuw en Bryan Koole en assistent trainer Milan Noteboomn vertrokken we om 7:30 uur richting Bergen op Zoom.

Gezonde spanning bij spelers en ouders; de trainers zorgen voor de juiste balans qua wedstrijdspanning.

Na aankomst en een wat rommelige omkleed plek (buiten voor de kleedkamer want deze was nog op slot) het veld op en begonnen de jongens aan de warming up.

MOC-uit altijd lastig… Na de oefenwedstrijd uit tegen Luctor Heinkenszand (0-9 winst) was dit de eerste competitie wedstrijd op half veld. Wat een ruimte om te voetballen.

Van beide kanten een sterke openingsfase, de teams zijn aan elkaar gewaagd en beide leggen goed voetbal op de mat met enkele kansen over een weer. Voetballend erg leuk en goed om te zien dat de trainers op een rustige en positieve manier de jongens coachen.

Sterk verdedigend werk van Dani, Sjors, Kayan en keeper Jayms zorgen ervoor dat het na een kwartier bij de eerste time out nog 0-0 staat.

Fysiek en voetballend is MOC net een tandje verder dan wij. Met de werklust, team spirit en het rustig blijven opbouwen vanuit de verdediging zorgt Kloetinge ervoor dat de wedstrijd zachtjes aan naar ons toe wordt getrokken.

En daar is in de 25e minuut Thijn met de 0-1, lekker zo net voor de rust. In de tweede helft hetzelfde beeld. Mehdi, Roel en Casper zijn een ware plaag voor de defensie van MOC; ze blijven gaan en vinden elkaar gemakkelijk en in de 39e minuut is daar Roel met de 0-2, bam. Nu is het tijd voor MOC want ze dringen aardig aan en met een aantal kansen als gevolg. In de 43e minuut maken zij de 1-2. Spanning stijgt, sommige ouders aan de zijlijn worden onrustig en leven mee.

Jesse en Duke winnen de meeste duels op het middenveld zodat MOC zachtjes aan de hoop verliest. Maar daar is ineens een spits van MOC die op Jayms afgaat, hij kan de 2-2 maken maar onze keeper kijkt de bal naast. Vervolgens nog een paal-lat voor de goal van MOC en dan het laatste fluitsignaal. Drie punten en een top wedstrijd, hulde. Alle jongens zitten er helemaal doorheen want ze hebben gewerkt als paarden. Op naar de eerste thuiswedstrijd volgende week.

Tom Dietvorst