V.V. Schaesberg MO17-2 - Kloetinge MO 17-1

6372XC
LANDGRAAF

V.V. Schaesberg MO17-2  -  Kloetinge MO 17-1

Vandaag een verre uit wedstrijd voor Kloetinge MO 17. VV Schaesberg staat op het programma in het Limburgse Landgraaf. Gelukkig is er wat betreft de aftrap rekening gehouden met de reistijd en worden we om 14 uur verwacht.  Na een lange reis met voor sommigen een omleiding vanwege sneeuwval stonden de meiden om 14 uur paraat om af te trappen. Weer een stevige warming-up verzorgd door Mario en de boodschap mee gekregen om weer te starten zoals de laatste keer. Dus met hoog tempo en geen balverlies.

Dat lukte om een of andere reden niet goed dit keer en vrijwel een gehele eerste helft liepen we te zoeken naar de combinaties. Eigenlijk gaven we niets weg maar creëerden we zelf ook niets tot weinig. Wel kregen Fabienne en Romée , die gelukkig na een lange blessure weer kon starten , een aantal kansen maar helaas wisten we deze kansen niet te verzilveren. Dit had niet enkel te maken met het feit dat we zelf niet erg overtuigd van plan waren om te scoren , ook de keeper van Schaesberg stond veel op te lossen en was erg overtuigd. Deze dame stond dan ook de gehele speeltijd een dijk van een wedstrijd te keepen. Na een minuut of 25 kreeg Romée alsnog last dus moest helaas het veld verlaten. Luna die samen met Michelle gestart was op de bank kwam het veld in voor Romée. Michelle, die ook hersteld was van een blessure , nam de plek in van Sofie. Het bleef dat laatste kwartier rommelig en al met al dus een matige eerste helft. Dit gaf ons wel wat zorgen want we hadden toch straks geen 400 km gereisd om zonder punten weg te gaan??

Mario bedacht een plan en bracht hier en daar wat positionele wisselingen aan tijdens de rust vergezeld van een lichte “donderspeech”. Dit bleek wel te werken want ook de meiden hadden goed in de gaten dat we hier echt niet van hoeven te verliezen.

Tweede helft.

’40 Kim wisselt voor Sofie

De eerste minuten blijkt dat het een andere helft gaat worden. De meiden hebben het gevoel weer terug en men ziet dat het gaat lopen.

’45 Een aanval van Kloetinge resulteert in een klutsbal die vervolgens bij Esmee terecht komt. Esmee weet deze bal prima te controleren en meteen diep in te spelen op Luna. Luna komt in een 1 op 1 tegen de keeper en weet de 0-1 binnen te werken.

’52 een corner voor  Kloetinge vanaf de rechterzijde. Luna neemt deze corner hoog waardoor deze  ter hoogte van de penaltystip terecht komt.  Amy V.  die als verdediger mee naar voor is weet deze prima in te koppen en de 0-2 geeft ons wat meer adem langs de lijn.

’60 Amy K. wisselt en Kim gaat het veld weer in.

’65 Roos krijgt de bal op het linker middenveld en “kantelt” het spel door een lange diepe bal te geven op Michelle die opstoomt via de rechtsbuiten positie. Michelle , die een ijzersterke wedstrijd speelt op de rechterflank , weet de bal strak voor te trekken en Luna te bereiken die op dat moment in de spits staat. Luna weet handig binnen te tikken en de 0-3 is een feit.

’70 Kim krijgt de bal aangespeeld en loopt de zestien in waar ze net binnen de zestien wordt neergehaald. Een penalty in ons voordeel volgt. De sterke keepende dame van Schaesberg legt zoals een slimme keeper dat doet de bal zelf op de stip om onzekerheid te creëren. Amy V. legt vervolgens de bal iets anders neer en werkt na het fluitsignaal de 0-4 in de netten.

’75 Esmee onderschept de bal op het middenveld en geeft de bal mee aan Roos die via de linkerflank meeloopt. Roos kapt de bal voor de rechtervoet en krult hem van behoorlijke afstand prachtig binnen , 0-5.

Met dit soort mooie goals krijg je een publiekswissel , zo ook hier en Roos wisselt met Amy K. voor de laatste minuten.

De 0-5 is en blijft de stand en de scheids fluit af. Mag gezegd worden dat ook hier weer een sportieve ploeg en staf stond met een scheidsrechter die een keurige wedstrijd floot.

Al met al dus alsnog de punten met een gerust hart mee naar Zeeland.

Volgende week een thuiswedstrijd voor de meiden , het Geffense “Nooit Gedacht” reist af richting Zeeland en zal gezien hun positie in het klassement flink aan de bak moeten. Voor onze meiden in elk geval een wedstrijd om dus niet te onderschatten.

Peter en Mario.