VV Kloetinge VR1 wint ook van VV Kapelle VR1 : 4-1

4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Na het bekerverllies van afgelopend dinsdag treffen we vandaag de dames van VV Kapelle VR1 voor de competitie. In de voorbereiding speelden we in Kapelle al een keer tegen elkaar. Die wedstrijd wonnen we overtuigend met 0-5. Hoe zouden we vandaag voor de dag komen? Na de wedstrijdbespreking waarin de tactiek en spelsituaties zijn doorgenomen zijn we klaar voor de wedstrijd.
Nadat het fluitsignaal van scheidsrechter Mulder geeft geklonken zetten we gelijk druk op de bal.
En met resultaat Amy krijgt in de 4e minuut de bal voor haar voeten en haalt ruim buiten de 16 uit ; 1-0
Dat is een lekker begin van de wedstrijd! Toch spelen we rommelig, veel onnodig balverlies, we zijn niet zuiver in de passing. In de 17e minuut krijgt Angie een vrij schot kans, maar ze schiet net naast.
Niet lang daarna gaat Solange centraal vanaf het middenveld goed door en haalt geweldig uit in de rechterbovenhoek : 2-0
Kort daarop gaat Solange met het hoofd te laag een duel aan en de tegenstander raakt haar met de wreef vol op haar neus.
Ze moet er af met een hevige bloedneus. De organisatie is even weg en we lijden in de 35e minuut onndig balverlies waar Kapelle dankbaar van maakt 2-1. Voordat het rustsignaal klinkt is het Bibi die met een goed schot de keepster test maar deze weet het schot te keren.
Ruststand 2-1
Nadat in de rust de puntjes op de i zijn gezet, beginnen we inderdaad beter aan de 2e helft. Amy en Veerle spelen sterk achterin en zien dat er op de flanken de ruimte ligt. Amy weet Lois op rechts te bedienen en die geeft een prima voorzet, die Bibi heerlijk binnen schiet ; 3-1
We kunnen de voorsprong vergroten wanneer Fleur V onrechtmatig van de bal wordt gezet in het strafschopgebied ; penalty.
Fleur V eist deze zelf op maar besluit op de linkerpaal te schieten, Solange -die na haar bloedneus na de rust weer is ingevallen- weet de terugspringende bal ook niet binnen te schieten.
Kapelle probeert het nog wel, maar mist de kracht om ons nog te verrassen. Het is weer Lois die op rechts goed doorgaat en weer een prima voorzet aflevert bij Robina, die beheerst binnen tikt ; 4-1.
Het was van onze kant niet goed , maar de punten zijn weer binnen!
Op naar de volgende.