VR2 winnen laatste wedstrijd van 2021

4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Op 18 december speelde de vrouwen 2 van V.V. Kloetinge een thuiswedstrijd tegen de vrouwen 2 van V.V. Wolfaartsdijk.

De vrouwen van Wolfaartsdijk staan stijf onderaan, hierdoor dachten de vrouwen van Kloetinge het appeltje wel even te schillen. Wedstrijd is begonnen en de ploegen gaan gelijk op. Tegen de verwachtingen in krijgt Wolfaartsdijk de eerste serieuze kans van de wedstrijd. Via een corner komt de bal hoog voor, en word de bal op de paal gekopt. Kloetinge kan weer even ademhalen.

Na een aantal mislukte aanvallen van beiden kanten komt dan de eerste serieuze aanval van Kloetinge. In de 16e minuut word Meike diep gestuurd en door een combinatie komt de bal voor de voeten van Amber. Amber schiet de bal rustig binnen. 1-0 voor Kloetinge. Snel daarna valt de volgende goal. Namelijk een corner in de 23e minuut. Kelly neemt de corner en geeft een goede voorzet op Isa, die hem op de pantoffel neemt en scoort, de 2-0. De wedstrijd vordert en er zijn een aantal kleine kansjes van Meike en Dagmar, helaas bewaren zij een aantal keer het overzicht niet waardoor ze zich vastlopen. In de 43e minuut komt Meike er doorheen door een mooie actie, ze schiet maar de bal komt voor de voeten van Demi terecht. Demi werkt af 3-0. Kloetinge zet nog even gas net voor de rust, de volgende voorzet word alweer gegeven die weer door Demi word benut, 4-0 45e minuut. Echter probeert Wolfaartsdijk nog wat terug. Zo komt er via een rebound een kanonskogel op Arianne af, die onderweg ook nog eens ligt werd getoucheerd. Gelukkig red Arianne en heeft ze bal klemvast. Wolphaartsdijk probeert het in de laatste seconden nog één keer me een voorzet, de aanvaller probeert het met een boogballetje, maar ook deze inzet heeft Arianne.

Rust.

Na de rust begint Wolfaartsdijk beter. Ze hebben meer dreiging dan Kloetinge. Zo worden er een aantal goede steekballen gegeven, maar Lana en Kim halen de ballen gelukkig goed weg. De eerste kans van Kloetinge in de tweede helft komt van een voorzet van Melissa, die geeft hem op Meike maar kopt helaas naast. Wolphaartsdijk komt erdoorheen en schiet, de bal draait mooi richting de linkerhoek. Maar Arianne red, ze gaat gestrekt richting de hoek en pakt de bal. Kloetinge heeft ondertussen een aantal goede onderscheppingen van Melissa, Julia en Lise, maar de kansen die daaruit voortvloeiden werden niet goed benut. De spanning is van de wedstrijd af, en zo komen er ook meer foutjes waaruit balverlies lijdt. De verdediging staat gelukkig niet te slapen en stopt de

aanvallers van Wolfaartsdijk gemakkelijk. De enige dreiging die er nog viel was een naast gekopte corner van Wolfaartsdijk, en een 1:1 van Dagmar, die deze helaas niet benutte.

Eindstand 4-0 winst voor de vrouwen van Kloetinge 2