De Jonge Spartaan VR 1 - Kloetinge MO17-1

Kloetinge MO17-1

5 februari 2022 13:00

De Jonge Spartaan VR 1 – Kloetinge MO17

Na een wekenlange onderbreking als gevolg van de winterstop en lockdown werd er vandaag eindelijk weer eens een wedstrijd gespeeld. Vanzelfsprekend had MO 17 niet stilgezeten en waren er geregeld onderlinge wedstrijden gespeeld tegen andere teams en zijn alle trainingen gewoon doorgegaan. Vorige week startte de competitie weer en moesten we helaas meteen afzeggen wegens teveel besmettingen in het team waardoor een team op de been zetten onmogelijk werd. Gisteren stonden we vrij gepland en achteraf gezien was dat maar goed want naast een aantal blessures waren een aantal corona gevallen weer terug op het veld maar werden vrijdag weer 2 speelsters positief getest. Resultaat was dat er nog 9 meiden over waren van MO-17 terwijl de staf reeds een oefenwedstrijd gepland had.

Tegenstander deze dag zou Jonge Spartaan VR1 uit Middelharnis zijn en omdat ook daar de veldbezetting een uitdaging werd was afzeggen ook geen optie meer. Bovendien was het voor ons gevoel te lang geleden dat er echt weer eens gevoetbald was. Met 2 ingeleende dames konden we alsnog een 11-tal op de been zetten.

Melissa Kleppe , normaal gezien veldspeler bij Kloetinge VR 2 was bereid om onder de lat te gaan staan zodat Elisha die positief getest was vervangen kon worden. Elaine Fertoute , die ons al vaker heeft geholpen was ook bereid ons te versterken deze middag.

Uiteindelijk dus met 11 speelsters aangekomen op een stormachtig sportpark Spartacus ,om zonder wissels van start te gaan.

Jonge Spartaan VR 1 is een team waar de gemiddelde leeftijd ook nog laag is en spelend in de derde klasse waar ze momenteel op de vijfde plek staat. Een team om dus zeker niet te onderschatten en waar we eigenlijk genoeg weerstand konden verwachten. Dat was uiteindelijk ook het geval en gezien het feit dat ze ook nog eens vier wissels hadden en wij dus geen wissels hadden , gecombineerd met de storm ,zou dit betekenen dat het een loodzware pot voetbal ging worden.

Na een wat matige warming up gingen onze dames toch flitsend van start. Onze tegenstander had zich slim opgesteld tijdens de warming-up zodat ze met mee wind een eerste helft zouden spelen. Bij de aftrap meende onze aanvoerder Amy dat een toss gewoon er bij hoort en daar was de scheids het ook wel mee eens. Door deze toss ook nog te winnen werd er vanzelfsprekend van kant gewisseld en zat de wind ons dus in de rug.

Meteen na de aftrap was het Kloetinge die hoog druk zette en goed op wist te bouwen. Het eerste kwartier waren dan ook onze meiden de baas. Een situatie voor de goal leverde een hoge bal op die Esmee met een kopbal verlengde. Die bal , gedragen door de wind , belandde in de goal en de 0-1 was een feit. De tegenstander had inmiddels ook wel in de gaten dat onze MO17 een sterke ploeg was en zich niet zomaar gewonnen zou geven.

Een fout in onze opbouw , met een te zachte terugspeelbal , werd helaas onderschept en Jonge Spartaan maakte dit goed af waardoor er een gelijkspel stond. Toch was dit geen reden tot paniek want nog steeds waren we de bovenliggende partij met de wind in de rug. Onze goaltjesdief Romee , die zich afgelopen weken volledig fit trainde was overheersend aanwezig in het veld en volledig de baas over de verdediging van de tegenstander. Romee wist zich vrij te spelen na een overtreding op Fabiënne waarbij wij voordeel kregen. Romee twijfelde niet en maakte de 1-2.

Vlak voor rust ontstond er weer een situatie vanuit de opbouw die met een steekbal terecht kwam bij Romee. De verdediger van de tegenstanders verstapte zich en gleed uit. Romee profiteerde daar uitstekend van en ging 1 op 1 naar de keeper. Een hard geplaatst schot in de kruising leverde een comfortabele 1-3 voorsprong op.

Tijdens de rust even alles op een rijtje gezet en Mario kwam tot de conclusie dat opbouwen zoals we dat gewend zijn, met deze wind ons nadeel op ging leveren. Jonge Spartaan was hier het voorbeeld van in de eerste helft en afgesproken werd dat wij deze fout niet gingen maken.

De nog sterker wordende tegenwind leverde ons een moeilijke tweede helft op. Ook lange ballen leverde bal verlies op maar het was altijd nog beter om dit balverlies te hebben op de middenlijn dan in onze zestien. 1 situatie leverde alsnog een 2-3 op waardoor onze tegenstander alsnog kansen zag.

Het fysiek sterke team van Jonge Spartaan had inmiddels wel in de gaten dat ook wij fysiek sterke spelers hebben. Dit leverde af en toe kleine tikjes en duw- en trekwerk op. Toch bleef het sportief en de goed fluitende scheids liet het ook een wedstrijd zoals dat hoort. Melissa pakte uiteindelijk in de slotfase nog een moeilijke bal eruit en voor kwam daarmee een gelijkspel.

Na het verlossende eindsignaal was het goed de balans op te maken. Iedereen kwam ongeschonden uit de strijd, op hier en daar wat lichte pijntjes na.

Gezegd mag worden dat een jong team,  waarvan er 5 net terug zijn vanuit een corona besmetting met de daarbij behorende klachten , hier een ijzersterke prestatie hebben neergezet. Gesterkt door een fantastisch spelende Elaine en prima keepende Melissa is het knap te noemen met een MO17 te winnen van een derde klas vrouwen die op een vijfde plek staat. Omdat deze klus geklaard wordt zonder wissels , daar waar de tegenstander er vier had , mogen we concluderen dat MO17 fysiek en mentaal er goed voor staat.

Complimenten aan allen ,

Melissa en Elaine nogmaals bedankt voor de versterking!.

Peter en Mario