Kloetinge JO11-1 trekt wederom aan langste eind

4341LV
ARNEMUIDEN
tel. 0118-601757

Zaterdag 9 april 2022 VV Arnemuiden JO11-1 - VV Kloetinge JO11-1 (competitie 4e fase)

Op deze zonnige en winderige morgen speelt Kloetinge een uitwedstrijd tegen Arnemuiden. Een onbekende tegenstander die in de 4e fase nog geen enkele wedstrijd heeft gespeeld. Althans, in de administratie van de KNVB staat deze ploeg nog altijd op 0 wedstrijden en dus ook eenzelfde aantal punten.

Kloetinge is net als de afgelopen wedstrijden gehavend. Na corona gaat de griep rond op de Goese basisscholen en zo staan er 8 jongentjes op het veld die het vandaag met elkaar moeten doen. Gelukkig maar, want de afgelopen trainingsweek hebben de meeste jongens grotendeels ziek thuis in bed doorgebracht.

In tegenstelling tot vorige week wordt er weer gevoetbald op kunstgras. Op zich jammer, want de grasvelden in Arnemuiden liggen er voortreffelijk bij. Zoals heel het complex eigenlijk. Dikke pluim voor de vereniging die dit goed op orde heeft. Spelen op kunstgras komt het voetbal wel ten goede. Jammer genoeg in de eerste helft vooral het voetbal van Arnemuiden. Eigenlijk de hele eerste helft is Arnemuiden de bovenliggende partij. Speelt het betere voetbal, wint de meeste duels en krijgt de betere en meeste kansen. Achterin heeft Kloetinge de handen vol om de schade beperkt te houden. Kort voor de time-out vliegt een vrije trap over onze keeper Jayms heen, waarbij het windje mee in het voordeel is van de thuisploeg. Gelukkig komt Kloetinge in het tweede kwart beter in de wedstrijd en komen er ook wat kansen. De 1-1 kort voor rust is een geweldige goal. Thijn maakt zelf de actie en komt een meter of 20 van de goal van de linkerkant naar binnen en schiet de bal hard boven de keeper van Arnemuiden.

De tweede helft komt Kloetinge meer aan het voetballen toe, al blijft Arnemuiden een lastige ploeg. De tegenstander heeft een aantal goede voetballers op het middenveld en gooit er met elkaar veel energie en strijd in. En als het moet, gewoon een lange bal naar voren die structureel voor een gevaarlijke situatie voor het doel van Jayms zorgt. Kloetinge krijgt in de tweede helft wel betere kansen en bij vlagen combineert Kloetinge prima tot aan de goal. Het is aan de keeper van Arnemuiden te denken dat er niet gescoord wordt door de groen-witten. De 1-2 valt uiteindelijk kort voor de time-out. De behendige Casper speelt sowieso een fijne tweede helft en weet de bal op te pikken en met een fraaie actie Thijn voor de goal te zetten. Zoals een echte spits haalt Thijn de trekker over.

Het laatste kwart is het net als de laatste wedstrijden weer billenknijpen voor de supporters. Arnemuiden gooit er (fysiek) nog een schepje bovenop en de scheidsrechter gaat wel erg vaak mee in de aanwijzingen van het thuispubliek. Uiteindelijk wordt de overwinning door Kloetinge over de streep getrokken en wordt er zoals gewoonlijke hard gewerkt om de punten mee naar Kloetinge terug te nemen. Vandaag was het voetballend geen al te beste wedstrijd, maar gezien de vele zieken en afwezigen is dat misschien wel te verklaren ook. Gelukkig werd het gedurende de wedstrijd beter en lieten de jongens bij vlagen zien prima te kunnen voetballen. Volgende week een weekje vrij en op vrijdagavond een bezoekje aan FC Dordrecht. Daarna de topper tegen koploper Middelburg. Normaal gesproken wordt dat spektakel!