JO15-1 Wint heel makkelijk van JVOZ JO15-2 (0-6)

JVOZ JO15-2

Hoofdklasse F

26 mei 2018 11:15

H (Hicham) Jouhri

Vandaag de één-na-laatste competitiewedstrijd op het programma voor de mannen. Na het geweldige kampioensfeestje van 2 weken geleden zouden we vorige week zaterdag tegen  thuis tegen Dubbeldam moeten spelen. Deze tegenstander had (gezien het pinksterweekend) te weinig spelers en de wedstrijd werd afgelast. Dus dat was een zaterdagje vrij voor de boys. Deze zaterdag uit tegen JVOZ.

Met tropische temperaturen in het vooruitschiet vertrokken we op tijd naar Vlissingen. Dat was maar goed ook, want de weerberichten waren zo goed dat het strandverkeer ook op gang was gekomen. Normaal zelden file in Zeeland, maar deze zaterdag ochtend dus wel. Zeker een half uur later dan gepland kwamen we bij het Sportpark aan. Weinig tijd voor de warming up. In overleg met de scheidsrechter een kwartiertje later van start gegaan.

De temperatuur zat al aardig richting de 30 graden bij start van de wedstrijd. Voor ons stond er eigenlijk niets meer op het spel na het kampioenschap. Maar toch, we willen ongeslagen de competitie afronden dus ook deze wedstrijd vol voor de winst. Namens JVOZ ontvingen we voor de aftrap een mooie bos bloemen als felicitatie voor ons kampioenschap! Erg sportief en een mooi gebaar. Dank daarvoor.

De wedstrijd ging van start. De eerste fase kon JVOZ redelijk goed druk uitoefenen richting ons. Maar echt gevaarlijk werden ze ook niet. Wij kwamen langzaam beter in de wedstrijd en na een minuut of tien werd het verschil toch duidelijk dat wij de sterkere ploeg waren. Ons baltempo was hoger en we zorgden voor minder balverlies. De jongens van JVOZ waren zeker gedreven en werkten ook hard. Maar dat was niet genoeg. Na circa een minuut of 15 viel de eerste goal. En zoals vaak was dit het begin voor meer……

Wij gingen steeds sterker spelen, de mannen van JVOZ werden toch onrustiger (vooral op elkaar) waardoor de goaltjes makkelijk vielen. Na 70 minuten stond de teller uiteindelijk op 0-5, inclusief een cadeautje van de scheidsrechter is de eindstand 0-6.

Een mooi resultaat van een wedstrijd waar wij de tegenstander op vrijwel alle posities de baas waren. Ook een prima invalbeurt van Cas van JO15-2!.

Deze week nog Dubbeldam op het programma (inhaal), alleen ten tijde van dit schrijven (helaas door drukte, wat later dan u gewend bent….) horen we dat Dubbeldam te weinig spelers heeft om deze wedstrijd doordeweeks in Kloetinge te komen spelen. Sterker nog, zij zijn met de KNVB overeengekomen dat deze niet meer ingehaald hoeft te worden. Jammer, wij willen graag het seizoen goed afronden en dus alle wedstrijden spelen.

De teller voor aantal doelpunten had dan mooi de 150 kunnen passeren…. Maar goed, dat zit er niet meer in. JVOZ was de laatste competitie wedstrijd. Tja, en dan kunnen we concluderen dat we toch wel een heel mooie competitie-resultaat hebben neergezet:
- Kampioen
- 21 wedstrijden gespeeld, 20 gewonnen en 1 gelijk!
- 146 goals gemaakt
- bijna 7 goals gemiddeld per wedstrijd
- 7 tegen goals

Kortom, een team om trots op te zijn.

Aanstaande zaterdag het toernooi in Wassenaar. Iedereen kijkt er naar uit! Gaat een gezellig weekend worden met hopelijk leuke wedstrijden.

Tot volgende week weer, met het toernooi verslag.