JO15-1 Kampioen geworden!!

Hoofdklasse F

12 mei 2018 10:00

Afgeschermd

Afgelopen zaterdag stond de kampioenswedstrijd op het programma. Uit tegen Baronie. In principe was een gelijk spel al genoeg om kampioen in deze Hoofdklasse te worden.

Vooraf in de kleedkamer toch een gezonde spanning onder de mannen, en natuurlijk ook  bij Jimmy, John en Gaico. Veel ouders, opa en oma’s en andere supporters hadden allemaal de moeite genomen om naar Breda af te reizen om de boys te supporteren. Geweldig om te ervaren dat de betrokkenheid bij iedereen zo groot is!

De wedstrijd was niet één van de betere wedstrijden van ons. Zat de spanning dan toch nog een beetje in de benen bij iedereen? Ondanks dat werd er natuurlijk weer wel gescoord. De eerste goal viel in minuut 12, en vervolgens viel er voor rust nog de 0-2 en ook nog de 0-3. In de rust een prima sfeer, iedereen ging zich langzaam voorbereiden op het feestje….Dit kon niet meer stuk.

Ook de 2e helft wisten we er nog met gemak een aantal goals te scoren. Toen het eindsignaal klonk, stond er 0-7 op het scorebord. Yes, nu echt kampioen…..Het feest kon beginnen…..

‘We Are The Champions’ klonk nu hard uit de speakers, speciale Kloetinge champagne-flessen werden opengerukt! Geweldig. Medailles, sjaaltjes, een Kloetinge pet en natuurlijk een echte Kampioensschaal maakte het feestje in Breda helemaal compleet! Tot slot nog een hele leuke verrassing namens alle ouders: Alle spelers en staf kregen een mooie polo, met de opdruk: “Kloetinge JO15-1 Kampioen 2017/2018”.

Ook alle felicitaties namens Baronie. Jason, hun trainer en voormalig speler / trainer van VVK, trakteerde spontaan met dit warme weer op IJsjes voor de boys. Een mooie sportief actie.

Na de festiviteiten op het veld, werd het feest in de kleedkamer voortgezet! Iedereen ging uit zijn dak en de muziek en het enthousiasme van de boys trok veel publiek (zowel in als buiten de kleedkamer….). Maar ja wat wil je anders, een polonaise in de kleedkamer maak je niet vaak mee.

Douchen, en op naar het Wesselopark! Daar werd het feest voortgezet. Bij aankomst een echt prachtig onthaal! Met de welbekende groene rookbommen en veel vlaggen was het ontvangst schitterend. Na de frietjes eten, nog samen met alle ouders een echte kampioenstaart gegeten. Met veel dank aan de sponsor van de taart (Bakker Boer  & Eeterij De Vierlinden)!

Bij een kampioensfeest hoort natuurlijk ook de rit op de ‘ platte kar ‘ .  Gelukkig kennen we een goede sponser ‘Aannemingsbedrijf Van Sabben’ die dit wel kon verzorgen! Top!! Een mooie rit door Goes en Kloetinge, hossende boys en veel muziek.

Bij terugkomst nog een echte huldiging door de voorzitter van Kloetinge. De boys liepen een ereronde over het hoofdveld waar de supporters van Kloetinge zich al aan het opwachten waren voor de wedstrijd van Kloetinge 1. Natuurlijk een flink applaus!

Kortom het was een prachtig feest! De jongens, de staf, ouders, familie en supporters iedereen heeft genoten van deze prachtige dag.

Natuurlijk veel dank aan iedereen!! De ouders voor de prachtige polo’s, Ron Quinten voor de mooie foto’s en zijn speciale aanwezigheid in Breda, Bakker Boer & Eeterij de Vierlinden voor de taart, Aannemingsbedrijf van Sabben voor de platte kar, Erik Zerbib voor de foto’s, Jurgen Voet voor alle filmbeelden&en het prachtige fimpje, Joep Zoetewij voor het andere mooie filmpje & Vuurwerk, Jan-Kees de Bruine voor de huldiging en natuurlijk alle supporters!!