JO15-1 Wint weer heel makkelijk….+ Fotoverslag + Videoverslag

21 april 2018 11:15

G. (Gerard) Dolman

Fotoverslag

Vandaag stond Virtus op het programma. We speelden thuis, 11.15 uur, en het was een mooie voetbal dag. Normaal spelen we altijd op veld 1, maar vandaag een keer op het kunstgras.

Deze keer begonnen we sterk aan de wedstrijd, prachtige combinaties met gevaarlijk aanvallen. Al snel viel dan ook de eerste goal (2’’ Sander, na assist Jake). Ook de tweede goal viel heel snel, na een snelle uittrap van Finn op Sander kwam Sander heel makkelijk achter hun laatste man uit om vervolgens hun keeper makkelijk te omzeilen om de 2-0 te maken.

Vervolgens kregen we nog zeker 3 grote kansen,  het uiteindelijk afwerken lukte alleen niet. Net naast, voor open goal nog de lat weten te raken of gewoon een schot op de keeper. Ook Virtus kreeg een grote kans in het eerste kwartier. Hun spits, een fysiek sterke speler, winst voorbij onze centrale verdediger te komen om zo alleen op Finn af te gaan.

Finn heeft natuurlijk dit seizoen maar weinig te doen. Des te moeilijker is het om bij die ene gevaarlijke actie van de tegenstander toch scherp te zijn. Complimenten naar hem, ook nu stond hij op scherp en wist goed uit zijn goal te komen! Eén op één tegen hun pits! En ja hoor, ook deze keer uitstekend gekeept en de nul werd behouden.

Het duurde even voordat de 3-0 viel. In de 23e minuut gaf Thijs een prachtige assist op Anselmo, deze wist de bal prima af te maken om zo de 3-0 op zijn naam te zetten.  Ook de 4-0 viel nog voor de rust. Een poging van hun keeper om opbouwend de doeltrap te nemen, mislukte. Sander onderschepte de bal, om deze wel heel eenvoudig in te tikken. De wedstrijd was eigenlijk gespeeld.

Na de rust vrijwel een gelijkwaardig spel van onze kant. Weinig balbezig voor Virtus, wij lieten de bal goed rond gaan en op zijn tijd een goal. Het zijn wedstrijden die eigenlijk na een minuut of twintig al gespeeld zijn. Wij zijn bepalend en de tegenstander heeft weinig in te brengen. Ook de tweede helft weten we makkelijk nog 3 keer te scoren. De eindstand komt zo uiteindelijk op 7-0. De tweede helft overigens met een andere Keeper. Finn moest met JO17-1 mee, dus Joey van Jo15-4 viel bij ons in. Hoewel hij geen echter reddingen heeft hoeven maken, deed Joey prima mee! Leuk dat hij de penalty mocht nemen, toen er op Tim in het strafschot gebied van Virtus een overtreding werd gemaakt.

Als je gaat kijken hoe de stand is in de competitie dan zie je dat VVK een grote voorsprong heeft op de andere ploegen. Met 6 punten voorsprong op de nummer 2,  een wedstrijd minder gespeeld, 120 doelpunten en 5 tegen……Kortom, het kampioenschap komt elke week een stap dichterbij.

Hopelijk laten we komend weekend geen punten liggen. We spelen dan weer thuis tegen Wieldrecht. De enig ploeg die ons verliespunten heeft opgeleverd. Door de vakantie zijn we ook nog eens incompleet…..Kortom, misschien wordt dat weer eens een spannende wedstrijd (zou eigenlijk toch ook wel weer een keer leuk zijn………..)

Tot dan.

Eerste Helft: Tweede Helft: