JO15-1 speelt een spannende wedstrijd tegen de nummer 2

Hoofdklasse F

14 april 2018 11:30

Korte, C. (Christian) de

Lange tijd stond JVOZ JO15-2 nummer twee in de competitie, tot enkele wedstrijden geleden toen zij punten lieten eind maart punten lieten liggen tegen Dubbeldam JO15-1. De tweede plek is sindsdien overgenomen door VVGZ JO15-1. Zij waren dan ook afgelopen zaterdag onze tegenstander. Op papier een spannende wedstrijd. De nummer 1 tegen de nummer 2. In totaal een verschil van 2 punten, met één wedstrijd minder voor VVK en doelsaldo van 76 doelpunten meer voor onze mannen!

Drie punten mee nemen terug naar Kloetinge, zou het Kampioenschap weer een stuk dichter bij brengen. Tot enigszins gespannen begonnen we aan de wedstrijd. Natuurlijk zette VVGZ vanaf het begin goed druk en werden er over en weer behoorlijke kansen gecreëerd. In tegenstelling tot (bijna) alle andere competitie wedstrijden had Finn nu zeker wat te doen.

Een prima schot op ons goal, werd met veel geluk voor ons, door een eigen speler van VVGZ net van onze doellijn over gekopt. Oeps…hier kwamen we erg goed weg. Had deze speler simpelweg gebukt, dan was Finn kansloos geweest en hadden we 1-0 achter gestaan. Tja, soms een keer geluk hebben is toch wel fijn….. Overigens had deze speler hem doorgekopt in de goal, was het natuurlijk buitenspel geweest!

Na circa een minuut of 15 namen wij meer het heft in handen. Onze combinaties waren beter, scherper en sneller. Een goal kon niet uitblijven. Wel duurde het toch, net even voor de rust, totdat wij een goal wisten te maken. Na een goede actie van Jake, wist hij een assist op Sander te verzorgen. Zoals gebruikelijk had Sander weinig moeite om deze assist op maat in het goal te leggen. Zelfs deze keer met links. 0-1, net voor de rust!

Na de rust van beide kanten felle duels. VVGZ moest scoren en wij moesten de nul houden. Ook de fysieke strijd nam toe, over en weer overtredingen, met nog een gele kaart voor VVGZ tot gevolg. Echter doelkansen bleven uit. Totdat Sander een prima pass op Olivier gaf, die goed  van zijn directe verdediger loskwam, om vervolgens de bal langs de keeper te scoren. Helaas, de grensrechter stak zijn vlag omhoog…..Tja, de scheidsrechter nam dit signaal van de grensrechter over en keurde deze goal af. Verbazing langs de lijn.

De blessure tijd ging in….nog steeds 0-1 en de spanning steeg! En natuurlijk kwam daar onze spits Sander weer in actie. Op subtiele wijze wist hij met de bal langs hun verdediging te komen, alleen op de keeper welke natuurlijk uitgespeeld werd. 0-2! De wedstrijd was gespeeld. Blijdschap bij de boys! De scheidsrechter floot ook vrijwel direct daarna af!

Yes, de drie punten gaan weer mee terug. We vergroten de afstand op VVGZ en het kampioenschap komt weer een beetje dichterbij!

Volgens week thuis tegen Virtus, de huidige nummer 8 in de kompetitie. Tot dan.

Natuurlijk hieronder weer diverse links naar een video verslag.

Eerste helft: