JO15-1 wint met dubbele cijfers van Halsteren

Hoofdklasse F

24 maart 2018 11:45

C.P. (Chris) Nieuwland

Deze zaterdag stond Halsteren JO15.1 op het programma. Dit nadat we afgelopen week ook nog een oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht JO15.1 hadden gespeeld (maandag 19 maart). Deze oefenwedstrijd werd uit in het Riwal – Stadion van FC Dordrecht gespeeld. FC Dordrecht, een ploeg die Jupiler-league speelt en waarbij hun JO15.1 eerste divisie speelt.

Een sterke tegenstander voor ons, maar prima om tegen te oefenen. Met een koud oosten windje begon de wedstrijd. De eerst helft ging het behoorlijk gelijk op. Wij konden prima ons eigen spel spelen en waren meerdere momenten gevaarlijk. Helaas ging de bal net niet in het doel. Een prima keeper van Dordrecht wist meerdere doel pogingen tegen te houden. Met een gelijke stand (0-0) gingen we de rust in. Geen thee in de kleedkamer, had gezien de kou wel fijn geweest, maar gewoon wat drinken in de dug-out omdat de kleedkamers relatief gezien te ver lopen was.

De 2e helft liet een soortgelijk beeld zien. Waarbij FC Dordrecht wel een iets hoger tempo ging spelen. Twee goede buitenspelers van hen maakten onze verdediging het dan ook regelmatig lastig. Helaas maakten we wat kleine foutjes achterin, die dan ook op dit niveau direct worden afgestraft. De 1-0, en niet veel later de 2-0, volgden snel. Wij kregen toch ook nog de nodige kansen, een paar goede schoten op hun goal! Helaas geen doelpunten, de paal en de keeper zaten net te veel in de weg. Het bleef bij een eindstand van 2-0. De eerste wedstrijd van dit seizoen waarin wij niet hebben kunnen scoren. Geen schande, 2-0 verliezen van een eerste divisie club!

Extra gemotiveerd om te winnen begonnen we aan de competitie wedstrijd tegen Halsteren. Thuis hadden we hier voor de winterstop met 6-1 van gewonnen. Onze warming up was wel wat slap. De boys waren niet echt scherp. Maar goed, met de inzet van John werden de mannen een beetje aangewakkerd zodat ze vanaf de aftrap scherp waren. De scherpte was er………..

Al snel viel de eerste goal (9’’) door een assist van Thijn op Sander. Dit was het begin van een ware voetballes! Nagenoeg elk duel werd door ons gewonnen, als Halsteren de bal had werd door ons de druk opgevoerd, we verlegden het spel prima van links naar rechts, zagen de back’s regelmatig opkomen en speelden de bal snel rond. Mooi ons eigen spel. Zoals altijd ging dit gepaard met veel scorend vermogen. Het gaat te ver om alle doelpunten (12 stuks) hier op te sommen, maar drie bijzondere zijn toch wel de 0-2 van Dook (1e competitiegoal van hem), de 0-6 van Sander (dit was ons 100e competitie doelpunt…..) en ons twaalfde doelpunt gemaakt door Sem (ook zijn eerste competitiedoelpunt)!
Tja, toch leuk dat je
één van je centrale verdedigers een tijdje in de spits kunt zetten, zonder dat de tegenstander gevaarlijk gaat worden!

Het tegendoelpunt was natuurlijk niet nodig geweest! Na 14 competitiewedstrijden 106 goals voor en 5 goals tegen. Mooie cijfers! Volgende week vooralsnog een vrij weekend. Dus tot over 2 weken.