JO15-1 is Wieldrecht ruimschoots de baas + Fotoverslag + video verslag

28 april 2018 11:15

M.G. (Rinus) Verdaasdonk

Fotoverslag

Zoals vorige week in het verslag al aangekondigd, hadden we deze zaterdag te maken met veel afwezige spelers wegens de meivakantie. De enige spelers die thuis gebleven zijn, waren Rapheal, Thijs, Anselmo, Sander, Jake en Olivier. 6 vaste basis spelers dus. Finn was kon ook niet mee doen, want hij had vorige week prima gekeept bij JO17.1 waardoor hij deze week nog een keer met hen mee mocht.

Er moest dus de nodige aanvulling komen vanuit JO15.2 Raul, Rick, Ufuk, Kevin, Max, Jeremy en Ian waren dit keer de gelukkigen. Feitelijk speelden we met een gemixt team JO15.1 & JO15.2. Wieldrecht had ook nog de nodige spelers moeten invliegen uit andere teams, omdat ook zij met vakantieperikelen te maken hadden. Zou dit dan toch een spannende wedstrijd gaan worden?

De eerste helft was niet direct heel goed spel. Zoals vaak duurde het even (ca. 15 minuten) voordat de eerste goal viel. Kevin, centrale verdediger, wist de bal goed te verleggen richting Anselmo. Met zijn snelle passeer actie wist Aneslmo heel makkelijk voorbij zijn tegenstander te komen om een assist op maat te verzorgen voor Sander. Sander kwam prima naar binnen om de bal makkelijk langs de keeper te plaatsen. 1-0.

Meestal is dit het begin van meer doelpunten. Alleen deze bleven nu voor rust uit. Toch enigszins (te) makkelijk spel van vooral de JO15.1 jongens zorgde er voor dat 1-0 de rust stand was. In de rust complimenten voor de JO15.2 spelers, zij deden prima mee en wisten zich goed aan te passen aan het tempo van JO15.1. Jimmy vroeg in de rust nog wel wie er op 100% van zijn inzet / kunnen speelden. Opmerkelijk niemand….. Bij 80-90% gingen de meeste handen van de JO15.2 spelers omhoog. De JO15.1 mannen zaten allemaal rond de 70%-80%. Met 2 uitschieters naar beneden (50%) van Olivier en Sander….Zij hebben allebei veel scorend vermogen, dus de 2e helft gewoon 100%, voor iedereen!

De boodschap was duidelijk…..Vanaf minuut 1 van de 2e helft werd er nu goed en fanatiek gevoetbald. Bal verleggen, goed lopen zonder bal en natuurlijk scoren. Wieldrecht kreeg eigenlijk geen enkele ruimte meer om te voetballen. De goals volgenden elkaar dan ook snel op, waardoor er in de 2e helft nog 6 goals werden gemaakt.  Zo zie je dat, inzet wordt beloond. Alle jongens hebben een prima 2e helft laten zien!

Kortom, weer 3 punten. Over 2 wedstrijden kunnen we kampioen worden! Dat zal dan bij Baronie uit kunnen gaan plaatsvinden. Daarvoor nog wel even een toernooi in Numansdorp spelen (komende zaterdag) en woensdag 9 mei moeten we de competitie wedstrijd (thuis) tegen Jeka JO15.1 winnen. Tot dan.

PS. Jongens van JO15.2 bedankt voor jullie inzet!

Eerste Helft:

Tweede Helft: