JO15-1 Handhaaft koppositie

Steenbergen JO15-1

Olivier Aertssen (vrije trap)
Jake Eversdijk (intikker)

Hoofdklasse F

10 maart 2018 11:15

J. (Jarno) Hermus

Afgelopen twee weekenden zijn er even geen wedstrijden gespeeld voor JO15-1. Vakantie en een competitiewedstrijd die afgelast werd vanwege sneeuw waren de oorzaak. Deze zaterdag moesten we uit naar Steenbergen. Een ploeg waarvan we thuis met dubbele cijfers van hadden gewonnen. De verwachting was dan ook dat het geen spannende wedstrijd zou worden.

We startten compleet en werden bijgestaan door één speler van JO15-2 (Cas). Verder geen blessures. We begonnen met een 3-4-3 opstelling. Meer druk vanuit het middenveld richting de voorhoede. De verwachting was dat Steenbergen niet echt heel gevaarlijk zou worden voor onze verdedigers. Met Raphael en Thijn als uitstekende backs, Jussi als snelle centrale verdediger en als laatste redmiddel natuurlijk onze keeper Finn moest men achterin in staat zijn om de nul vast te houden.

De wedstrijd begon matig. Slordig spel van onze kant en zelfs een beetje gemakzucht bij sommige spelers. De scherpte zat er niet in. Eigenlijk was dit het beeld van de hele wedstrijd. Met regelmaat een goaltje voor Kloetinge, een enkele keer een counter van de tegenstander door hun snelle spits, een paar goede reddingen van Finn, een tegenstander die geheel tot de 16 meter inzakte en weer een goaltje voor Kloetinge…..

Kortom, geen leuke en zeker geen goede wedstrijd. De eindscore kwam wel uit op 0-6 en de drie punten gingen weer mee richting Kloetinge. Totaal nu in de competitie 94 goals gescoord uit 13 wedstrijden, ongeslagen, slechts 4 tegengoals en maar één keer een gelijk spel. Het gelijk spel was tegen Wieldrecht.

Dit is ook de tegenstander van aanstaande zaterdag. We spelen dan thuis tegen hen. Wij zijn gebrand om tegen deze tegenstander nu wel flink te scoren, maar ja, zij zullen ongetwijfeld weer willen stunten tegen de ongeslagen koploper. We gaan het zien, wordt hopelijk een leuke wedstijd!

Wel eerst nog woensdag avond een zware pot spelen. Kwart finale van de beker. Dit keer JVOZ JO15.1. Zij spelen 2e divisie. Het zal niet makkelijk worden, maar wie weet……..