JO15-1 wint Zeeuwse topper tegen JVOZ

JVOZ JO15-2

Hoofdklasse F

9 december 2017 11:15

De laatste competitiewedstrijd voordat de winterstop ingaat. Maar meteen wel een topper! De nummer 1 tegen de nummer 2, Kloetinge tegen JVOZ! Een spannende wedstrijd! Op doelsaldo stond VVK op plaats 1, maar in punten stonden we gelijk met JVOZ. Allebei de ploegen hadden 10 wedstrijden gespeeld, 9 gewonnen en 1 gelijk. Kortom, wij waren aan elkaar gewaagd.

De mannen van JO15-1 voelden deze spanning natuurlijk ook. De hele week werd er al rond en in het (trainings)veld gesproken over deze wedstrijd. De boys moesten nu laten zien wat ze waard zijn! Vanuit JO15-2 was Wout de gelukkige die dit keer mee mocht.

Zowel JVOZ als VVK begonnen zeer gretig aan deze wedstrijd. Merkbaar was dat ook bij hen er spanning was. De beginfase was dan ook van beide kanten enigszins slordig. Wel wisten wij al snel een goal te maken (5e minuut). Met een prima pass van eigen helft (Jussi) wist Sander de bal met een lobje over de laatste verdediger te spelen om vervolgens alleen richting de keeper te gaan. Met een goed schot werd de keeper van JVOZ gepasseerd. Een lekker begin van deze wedstrijd.

De rest van de eerste helft was er niet echt sprake van goed spel. Wel felle duels, (te)veel overtredingen en hard werken aan beide kanten. Eigenlijk iets wat bij een ‘topper’ hoort. Veel passjes of acties waren net niet scherp genoeg. Ondanks dit lag het gevaar wel bij de goal van JOVZ. Finn had dan ook niet veel te doen. Met 1-0 gingen de we de rust in.

Na rust ging het redelijk gelijk op. Echte kansen werden er aan beide kanten eigenlijk het eerste kwartier niet gecreëerd. Tot de 17e minuut. Een vrije trap genomen door Thijn (bij ons eigen 16-meter gebied) werd op het middenveld door een speler van JVOZ teruggelegd op hun laatste man. Deze vergiste zich in de aanname, waardoor onze spits Sander snel aan de bal kwam om vervolgens alleen richting de keeper te gaan. Goed afgemaakt door hem, zagen we de stand in 2-0 veranderen! Prima goal en veel vreugde (lees ontlading) was in het team (en langs de kant....) zichtbaar.

Zes minuten later viel de derde goal voor VVK. Vanuit het middenveld wist Olivier met een mooie solo acties langs verschillende JVOZ spelers te komen, om zo het zestien meter gebied binnen te lopen. De keeper was kansloos en de drie nul stond op het bord. Tot slot kregen we in de laatste minuut nog een penalty. Sander wist het net met de bal te raken waardoor de eindstand 4-0 was. Drie punten voor VVK, en drie punten voorsprong op de nummer 2. Met veel enthousiasme bedankten de boys de vele supporters langs de lijn, om vervolgens in de kleedkamer met veel muziek even na te genieten!

Een wedstrijd met veel emotie, zowel in het veld als ook langs het veld. Een echte topper dus!

Volgende week staat Oostburg nog op het programma. Als we deze ook kunnen winnen zijn we ook weer een ronde verder in de beker. Met prima resultaten gaan we dan de winterstop in. Tot volgende week.