JO15-1 wint met dubbele cijfers

Dubbeldam JO15-1

Hoofdklasse F

2 december 2017 12:30

Deze zaterdag stond VV Dubbeldam JO15-1 op het programma. We moesten pas laat (12.30) spelen, dus het vertrek was pas om 10.30. Met andere woorden, even rustig aan doen op zaterdag ochtend.

Mooi tijd om even langs het Wesselopark te gaan voor een bakje koffie en ondertussen shirts en tenues op te halen. Zoals elke wedstrijd, ligt alles weer keurig gevouwen en schoon gewassen klaar. Een compliment waard richting deze vrijwilligers. Namens het JO15-1 team hebben we hen dan ook getrakteerd, het is toch tenslotte bijna Sinterklaas, op een lekkernij met een gedicht erbij!

Door de mist en vorst afgelopen nacht waren er overigens al diverse wedstrijden afgelast. Alvorens naar Dordrecht afgereisd, voor de zekerheid gecheckt bij Dubbeldam. Gelukkig onze wedstrijd ging gewoon door.

Met een nagenoeg compleet JO15-1 team gingen we van start. In tegenstelling tot afgelopen weken hebben we nu geen spelers moeten afstaan aan JO17-1. We misten alleen Raphael, dus de linksback positie moest door iemand anders worden overgenomen. Thijn ging van rechtsback naar de linksback positie en Tim was dit keer de gelukkige om de rechtsback plaats over te nemen.  Dubbeldam stond samen met Halsteren op een gedeelde vierde plaats met 9 wedstrijden en 15 punten. Dus op papier niet een hele makkelijke tegenstander…. De praktijk wees (voor ons) echter anders uit.

Slechts 2 minuten vanaf het startsignaal wisten wij al te scoren, een prima goal van Jake waarbij de keeper kansloos was. Een goed begin! Ook de 2e goal volgde redelijk snel, slechts 15 minuten later wist Sander een goede assist te geven op Olivier, welke de bal makkelijk in het net van Dubbeldam wist te krijgen. 2-0 en 20 minuten verder. Dubbeldam herstelde zich echter goed. Er brak voor ons een wat rommelige stuk voetbal aan. Achterin werd niet goed weggewerkt, de bal blijf soms net wat te lang bij de zestien, maar echte kansen wist Dubbeldam in deze fase ook niet te creëren. Net voor rust deelde de boys de genadeklap uit. In de 34e minuut de 0-3 door Olivier en in minuut 35 weer een goal van Jake. Beide goals na assists van Sander. 0-4 de rust in, geeft toch een lekker gevoel. Zeker toen we zagen dat onze grootste concurrent JVOZ (voor het kampioenschap) tegen VVGZ  2 punten heeft laten liggen.

Na rust hebben we Dubbeldam eigenlijk geen ruimte meer gegeven. Kansen voor hen zijn uitgebleven terwijl wij de score heel makkelijk uit hebben kunnen bouwen naar, schrik niet, 0-11. Heb ik in het begin van het seizoen nog wel eens iets geschreven over achterblijvend rendement ten aanzien van scoren….. daar mag en kun je nu niets meer over zeggen! Wat scoort dit team toch weer makkelijk. Hier de opsomming van de 2e helft:
0-5         Anselmo (assist Jake)
0-6         Thijn (na vrije trap Sander)
0-7         Sander
0-8         Sander (vrije trap)
0-9         Sander (vrije trap)
0-10       Jake (assist Sander)
0-11       Sander (assist Jake)

Met drie punten in de pocket zijn weer terug naar Zeeland afgereisd en hebben we de koppositie overgenomen. VVK en JVOZ hebben allebei 28 punten uit 10 wedstrijden. Echter met een doelsaldo van +66 gaat VVK aan de leiding in deze Hoofdklasse competitie.

Aanstaande zaterdag staat JVOZ thuis op het programma!
Een wedstrijd waarbij het er echt om gaat………..

Tot langs de lijn.