VIRTUS JO15-1 - KLOETINGE JO15-1

Virtus JO15-1

Hoofdklasse F

18 november 2017 11:15

Soms vliegt de week voorbij, voordat je het in de gaten hebt. Zo ook afgelopen week. Werken, trainen, school, etc. iedereen is druk…. Maar goed, één voordeel, het is dan zo weer zaterdag ochtend om weer een mooie wedstrijd te gaan spelen of langs de lijn te staan….

Zaterdag 18 november speelde JO15.1 uit tegen Virtus JO15.1 (Zevenbergen). Tot nu toe was Virtus een goede middenmoter in deze hoofdklasse competitie. Natuurlijk gingen onze mannen er voor om met 3 punten terug naar Zeeland te gaan. Scherp begonnen we aan de wedstrijd; Het resultaat was er dan ook al snel…..

In de 8e minuut kreeg VVK een corner op links. De corner was niet best genomen, maar ook slecht weggewerkt door Virtus. Thijs gaf vervolgens een voorzet op Anselmo, die na een prima actie de assist op Jake gaf. Jake kon de bal rustig langs de keeper spelen. Een goed begin. 0-1. Vervolgens weinig gevaarlijke acties aan beide kanten. Tot minuut 28. De links buiten van Virtus wist onze back (komt niet vaak voor…) te passeren, en wist met een prima pass hun spits te bereiken, deze kapte  vervolgens 2 VVK spelers uit en gaf een goed schot op goal. Onze inval keeper Ian was scherp, en wist met een uitstekende redding de 0 te behouden. Net voor rust viel de 0-2. Thijn kwam op het middenveld prima voor zijn man, wist de bal vervolgens keurig in de loop van Anselmo mee te geven. Anselmo ging liep op de keeper af maar doordat hij goed het overzicht hield gaf hij een kort tikje opzij waardoor Sander de bal makkelijk in kon schieten. Prima aanval! Net voor rust is dit toch altijd fijn.

De tweede helft gaf het zelfde beeld. VVK gaf nagenoeg geen kans weg. Wij blijven ons eigen spel spelen (hoog tempo en altijd vooruit voetballen). In minuut 52 een prima één-twee tussen Dook en Thijs. Dook geeft vervolgens de pass op maat, op spits Tim. Tim neemt de bal perfect aan en schiet voor de 0-3. In de laatste minuut maakt Olivier nog een dribbel actie het zestien meter gebied in, eenmaal op snelheid is hij dan moeilijk te stoppen, tenzij de tegenstander een tikkie geeft. Zo ook nu. Penalty. Olivier neemt zelf de penalty en maakt de 0-4. Een terechte overwinning voor VVK.

Dit keer ook weer een live verslag:

1e helft: https://youtu.be/8JmtPLgFggI

2e helft: https://youtu.be/JupGgNFNYJk