JO15-1 wint van Baronie

Baronie JO15-2

Hoofdklasse F

11 november 2017 11:15

Afgelopen zaterdag weer een wedstrijd thuis op het Wesselopark. Prima omstandigheden, beetje nat veld, lekker najaarszonnetje en een grasmat (hoofdveld) die er prima bij lag. Iedereen ook weer fit en als extra speler bijgestaan door Wout vanuit JO15-2.

Baronie JO15-2 stond op het programma. Baronie 6 wedstrijden gespeeld en 3 punten. VVK 6 wedstrijden en 19 punten. Kortom, hier mochten we geen punten laten liggen.

De wedstrijd begon matig van onze kant. Hoewel we weinig kansen weggaven waren we niet goed in staat om zelf gevaarlijk te zijn. Onze verdediging stond zoals altijd prima, maar op het middenveld en voorin werden teveel slordige foutjes gemaakt waardoor we niet echt gevaarlijk konden zijn. Het leek erop of we te makkelijk over Baronie dachten. Het duurde dan ook even voordat de eerste goal viel.

Net voor rust een mooie actie door Thijs. Na diverse spelers uitgespeeld te hebben, wist hij een prima pass op onze linksbuiten Jake te geven. Jake wist direct Sander te bereiken waarop Sander de bal achter de keeper kon tikken. Een aanval uit het boekje. Keurig opgebouwd vanuit het midden richting de buitenspelers en terug gelegd op onze spits. En dit net voor rust…. Een prima moment om te scoren. 1-0 rust.

De tweede helft begonnen we sterker. We gingen vrijwel vanaf het begin weer ons eigen spel spelen. Goed tempo, snel omschakelen, elkaar strak inspelen en bewegen zonder bal. Of het nu kwam door de tactische tips in de rust, of het vertrouwen na de 1-0 voorsprong, geen idee maar er stond nu een ander VVK te voetballen. Al snel viel dan ook de 2-0, 3-0, 4-0, 5-0 en tot slot de 6-0…..

De 3 punten zijn weer binnen, ons doelsaldo is weer versterkt (+46 uit 7 wedstrijden) en de tweede helft hebben we goed voetbal laten zien!  Volgende week uit tegen Virtus. De nummer vier in de competitie. Dit levert vast weer een leuke wedstrijd op met meer tegenstand dan afgelopen zaterdag……

Hier de nog de doelpuntenmakers:

1-0            Sander (assist Jake);
2-0            Sander (assist Anselmo -> na een perfect uitgevoerd ‘Zidane’-truc);
3-0            Anselmo (assist Sander)
4-0            Sander (assist Tim)
5-0            Thijs (assist Sander)
6-0            Eigen goal Baronie na pass Sander