JO12-1 ook winnaar 2e fase en 10x op een rij (!) winst

3312AD
DORDRECHT
tel. 078-6135287

Zaterdag 10 december 2022 Oranje Wit JO12-1 - V.V. Kloetinge JO12-1 (competitie 2e fase)

Op een ijskoude dag na de uitschakeling van het Nederlands elftal en zonder Sjors (ziek) speelt V.V. Kloetinge JO12-1 tegen Oranje Wit JO12-1 de kampioenswedstrijd.

De wedstrijd begint rommelig met veel foute passes en acties. Er zijn een paar kansjes maar ze worden door ons niet benut in het eerste kwart. Dat kwam ook omdat we op echt gras speelden en dat zijn we niet gewend.

In het 2de kwart was het nog steeds rommelig. Thijn maakte (met zijn nieuwe lichtgevende schoenen) de 0-1. De aanval kwam vanuit het midden met een assist van Dani. We hadden nog wat kansen moeten afmaken om de score te verdubbelen. Oranje Wit had niet echt veel kansen maar de mogelijkheden die ze hadden daar zat Jayms goed bij.

In de 3de kwart begon Oranje Wit wat geïrriteerder te worden. Wij trokken ons eigen plan en bleven voetballen. En daardoor had Roel vanaf rechts een goede actie en maakt de 0-2.

We gingen wat meer aandringen en we kregen een penalty, omdat Kayan onderuit werd gehaald in het strafschopgebied. Thijn nam de penalty, maar werd uit zijn concentratie gehaald door een speler van Oranje Wit en hierdoor miste hij helaas de strafschop.

In deze fase speelden wij wel beter. We hadden nog een mooie aanval waarbij de keeper op het verkeerde been werd gezet. Helaas schoot Dani tegen de paal.

In het 4de kwart schold een speler van Oranje Wit ons uit en werd door zijn eigen trainer naar de kant toe gestuurd. Toen Oranje Wit in de aanval was, werd die speler die aan de kant stond opeens weer ingebracht en hij scoorde de 1-2. Wij vonden het een vreemde situatie.

Oranje Wit kreeg hierdoor het idee dat er nog wat te halen viel. Wij bleven goed verdedigen, de tegenstander ging wat meer overtredingen maken waar onder andere Duke en Jesse last van hadden. Duke moest zelfs gewisseld worden. Het 4de kwart leek ook wel heel lang te duren (alsof er net als bij het WK blessuretijd werd bij getrokken).

Uiteindelijk werd er afgefloten en hadden wij de 3 punten te pakken. Met deze overwinning zijn we kampioen geworden in de Hoofdklasse. Ook in de 2e fase van de competitie hebben wij al onze 5 wedstrijden gewonnen. KAMPIOENEN!!! FORZA KLOETINGE!!!

We gaan ons nu opmaken voor het Kerstzaalvoetbaltoernooi.

Geschreven door Jesse de Muijnck