Kloetinge JO13-2 sluit 1e competitiehelft goed af

Internos JO13-1

9 december 2017 10:00

Vandaag onze laatste thuiswedstrijd van deze eerste competitiehelft. Een hele leuke en leerzame competitie mogen we wel zeggen. Koploper Steenbergen steekt er ver bovenuit, maar op ruime afstand daarvan is het heel spannend en aan elkaar gewaagd. Elke week zijn er verrassende uitslagen. Onze jongens hebben tot vandaag 15 punten uit 10 wedstrijden. Een plek in de top 4 behoort tot de mogelijkheden, dus eens kijken wat we vandaag gaan doen. We moeten het vandaag doen zonder Jamiro, dus dat betekent maar 2 wissels. Deze keer beginnen Noah en Mitchell op de bank.

Kloetinge komt direct na de aftrap moeizaam uit de startblokken. Internos is feller en alerter en zij pakken direct het initiatief. We hebben moeite om de bal in de ploeg te houden wat met name komt door onze onzuivere passing. Hierdoor zijn we de bal te snel kwijt en moeten we weer energie stoppen in het afpakken. Internos is een paar gevaarlijk uit een snelle omschakeling, iets waar we duidelijk moeite mee hebben. Door goed verdedigend werk vooralsnog zonder schade. Dat verandert na een kwartier spelen als Job vergeet om te schakelen en terug te verdedigen. Hij is zijn man “even” kwijt en die profiteert daar gretig van. De goed spelende aanvoerder van Internos maakt zijn solo in tweede instantie af met een geplaatst schot, 0-1.

Gelukkig pakken we hierna de draad goed op en gaan we steeds beter voetballen. Dit gecombineerd met een gezonde strijdlust maakt van Kloetinge JO13-2 een lastige tegenstander. We tonen veerkracht door 2 minuten na het openingsdoelpunt de gelijkmaker te scoren. Job maakt zijn foutje van zojuist goed door Robin met een prachtige dieptepass op avontuur te sturen. Robin is te snel voor de verdediging van Internos en zijn ploeggenoten, dus hij kan niets anders dan voor eigen succes te gaan. Van iets buiten het 16 metergebied schiet hij de bal prachtig hoog bij de tweede paal binnen. Een beauty en goed voor de 1-1.

Gelukkig durven we elkaar vandaag ook in te spelen. Keeper Wesley staat vrijwel altijd aan de basis van onze aanvallen. Er wordt goed gecombineerd, wat dus na Wesley begint bij de verdedigers die goed en zuiver inspelen op de middenvelders en spitsen. Internos blijft gevaarlijk vanuit de omschakeling wat een paar keer maar net goed gaat. Zelf krijgen we ook wat kansen maar het lukt ons niet meer om voor de rust te scoren. Ruststand 1-1.

De trainers zijn redelijk tevreden over de eerste helft. We proberen te voetballen en daar gaat het om. Er is vandaag zeker weer een overwinning mogelijk maar dan moeten we wel de schouders eronder zetten en ervoor gaan. In de 2e helft komen Jelle en Robin naar de kant waardoor Noah linksbuiten en Mitchell rechtshalf wordt.

Noah heeft deze woorden niet in de kleedkamer gehoord omdat hij aan zijn warming-up bezig was, maar hij handelt hier wel direct naar. Nog voor alle toeschouwers veld 4 hebben weten te bereiken ligt de 2-1 al in het netje. Noah wordt door Dylan goed de hoek in gestuurd en hij zoekt na een prima schijnbeweging de achterlijn op. Hij kijkt goed wie er voor het doel staan en geeft een voorzet op maat naar Marouane. Die laat de bal met een sierlijke boog en curve het doel in draaien. Een mooi en goed doelpunt.

Door deze vroeg voorsprong ontstaat in de 2e helft een ander beeld. Internos gaat op jacht naar de gelijkmaker. Kloetinge JO 13-2 geeft alleen geen krimp en verdedigt prima. Het goede combinatiespel is gelukkig ook af en toe nog te zien, maar in de tweede helft is de wedstrijd meer een strijd geworden. Mooie en stevige duels die op een sportieve manier worden uitgevochten. Boris is hier duidelijk in zijn element en gaat voorop in de strijd. Gelukkig slaat dit over naar de anderen en zo stroopt iedereen zijn mouwen op. De meeste duels worden door onze boys gewonnen. Complimenten jongens!

Het spelt golft op en neer, maar Kloetinge krijgt de betere kansen om de wedstrijd definitief te beslissen. Zo heeft Robin nog een misser met rechts terwijl Marouane naast hem helemaal vrij stond. Jammer. Internos wordt eigenlijk alleen nog maar gevaarlijk bij hoekschoppen of een vrije trap. Maar gelukkig gaan we deze keer wel goed de duels aan en is de bezetting in het vijfmetergebied voor Wesley beter.

Internos zet nog maar eens aan en gaat vol voor de gelijkmaker. Bij ons is het alle hens aan dek, maar door hard werken en goed keeperswerk van Wesley weten we de buit binnen te halen. We sluiten de eerste competitiehelft af met een goede wedstrijd en veel inzet. De 3 punten zijn dan ook zeker verdiend. Zo komen we uit op een (voorlopige ) 4e plek met 18 punten uit 11 wedstrijden. Ik denk dat we tot dusver zeker tevreden kunnen zijn. We spelen over het algemeen aardig voetbal en de jongens ontwikkelen zich verder. Daar gaat het tenslotte om.  Jongens, goed gedaan! Op naar de tweede seizoenshelft!

NB. Zaterdag spelen we nog thuis vriendschappelijk tegen Luctor Heinkenszand om 10.00 uur. U bent welkom.