Kloetinge JO13-2 geen moment in de problemen

MOC'17 JO13-2

2 december 2017 9:45

Vandaag gaan we onder winterse omstandigheden op pad richting Bergen op Zoom. Laagvlieger MOC ’17 is hier onze tegenstander, maar dat gezegd hebbend weten de vaste volgers van JO13-2 dat wij geen enkel weekend een ‘makkie’ hebben. We zullen elke week vol aan de bak moeten en scherp moeten zijn om de punten te pakken. We spelen gelukkig op kunstgras waarvan de toplaag overigens ook wit is uitgeslagen van de kou (en mist). Kortom, mist en een glad veld maken het extra lastig. De jongens krijgen dan ook als opdracht mee eenvoudig (en durven) voetballen. De coaches hebben aan de wissels gedacht en hebben een heerlijke fleecedeken bij. Jammer is het dan wel dat de bank in de dugout over de volledige breedte bevroren is. Dan mogen Boris, Tijn en Jay lekker op de deken zitten.

Kloetinge komt direct na de aftrap goed uit de startblokken en is dreigend. We laten vanaf de eerste seconde merken dat er niets te halen is voor onze tegenstander. Als we al snel op voorsprong komen geven we MOC direct een flinke ‘tik’. Het is Robin die prima binnenschiet na een mooie steekpass van Marouane, 0-1. Een lekker begin.

Toch zijn we in de beginfase nog te onrustig en gehaast. Na 10-15 minuten spelen wordt dit minder en gaan we veel meer de combinatie zoeken. Het helpt ook dat we de ballen nu wel zuiver inspelen. Er wordt bij vlagen goed gevoetbald. Het zou nu wel een keer lekker zijn als we eens een wat grotere voorsprong opbouwen. In eerste instantie lijkt Dylan de voorsprong te vergroten maar zijn prima afstandsschot eindigt op de lat, jammer. Gelukkig is het kort hierna weer Robin die na een mooie steekpass van Noah in twee keer scoort, 0-2. Wat een luxe!

Verdedigend hebben we de boel goed op orde en we komen geen enkel moment in de problemen. Keeper Wesley hoeft niet veel te doen. Het blijft een ontwikkelpunt om de vele kansen die we ook nu weer creëren (dat is positief!) ook te benutten. De ene keer is de voorzet niet goed, de andere keer lopen de spitsen niet goed vrij of missen we gewoon door onzuiver of slap in te schieten. Tsja, zo is het altijd wat. We gaan dan ook met een 0-2 voorsprong rusten.

De tweede helft is het beeld vergelijkbaar al komt MOC iets beter in de wedstrijd zonder dat wij nu in de problemen komen. Er wordt hard gewerkt en we proberen te voetballen. Niet alles lukt, maar dat is niet erg. Na een kwartier in de 2e helft verruimt Tijn de voorsprong. Hij reageert alert op een scherpe voorzet van Noah en hij tikt de bal met zijn linker prima bij de 2e paal binnen. Een goed en mooi doelpunt, 0-3.

Nadien krijgen we nog diverse uitgelezen mogelijkheden om een monsterscore op het scorebord te zetten. De ene kans is nog mooier dan de andere. Zo mist Jelle 1-op-1 met de keeper na een mooie steekpass van Boris. Maar ook Boris, Persijn, Marouane en Robin krijgen nog een kans om te scoren. Helaas lukt dat niet.

Zoals vaak in het voetbal zul je dan zien dat het doelpunt aan de andere kant valt, al is MOC amper bij Wesley in de buurt geweest. Keeper Wesley heeft een paar te harde ballen moeten wegtrappen en heeft geloof ik 2 of 3 gedoken. Toch krijgt hij in de laatste minuut nog een onnodig doelpunt tegen. Zijn verdedigers laten hem in de steek door slap en zwak te verdedigen. De fysiek sterke spits komt daardoor in scoringspositie en laat Wesley kansloos. Jammer, totaal onnodig. Niet veel later fluit de jonge maar goed leidende scheids af, eindstand 1-3.

Los van de welkome 3 punten, biedt het (bij vlagen) goede spel en de getoonde inzet een mooie basis om mee verder te gaan. Er is gelukkig weer de intentie aanwezig om te voetballen. Jongens, complimenten! Geniet hier nog even van en vanaf maandagavond gaan we weer toewerken naar de laatste competitiewedstrijd in 2017, thuis tegen Internos om 10.00 uur. Tot dan!