Kloetinge MO13-2 vs Terneuzen MO13-1

4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Na een nipt verlies tegen VCK twee weken geleden en een week zonder wedstrijd, was het afgelopen zaterdag tijd voor de nummer 2, Kloetinge MO13-2, om het op te nemen tegen de nummer 5, Terneuzen MO13-1. De spanning was voelbaar, maar de meisjes waren vastberaden om een goede prestatie neer te zetten.

In een aangenaam lente zonnetje en zonder wind begon de wedstrijd met een gelijk opgaande strijd, waarbij het spel zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. Beide teams hadden enkele kansen, maar het was een schot op de lat van Terneuzen dat het hoogtepunt van de eerste helft vormde. Ondanks de fysieke kracht van de tegenstander, wist Kloetinge goed stand te houden en bleef de wedstrijd in balans.

De tweede helft was een ander verhaal. Terneuzen scoorde zeer snel de 0-1, waarna de bal voornamelijk even op de helft van Kloetinge te vinden was. De meisjes van Kloetinge toonden echter hun vechtlust en gaven zich niet zomaar gewonnen. Er ontstonden meer kansen voor de tegenstander, maar de buitenspelval van Kloetinge wist meerdere keren een veelbelovende aanval te stoppen. Helaas viel uiteindelijk toch de 0-2 na een snelle tegenaanval van Terneuzen.

Kloetinge kreeg nog een paar een mooie kansen, maar de schoten werden gekeerd door de alerte keepster van Terneuzen. De keepster van Kloetinge wist vervolgens een derde tegendoelpunt te voorkomen met een zeer goede redding. Hoewel de tegenstander net een tikkeltje sterker was, bleven de meiden van Kloetinge tot het einde strijden. Helaas wisten ze zichzelf niet te belonen met een doelpunt en eindigde de wedstrijd in 0-2.

Ondanks het verlies hebben de meiden van Kloetinge aan elkaar, de trainers, ouders en supporters laten zien dat ze héél hard kunnen werken en hebben ze gevochten als leeuwen!

Op naar de volgende wedstrijd!