Terneuzen JO15-2 - Kloetinge JO15-4

Terneuzen JO15-2

9 december 2017 11:30

IMG 8904

Vandaag staat de laatste competitie wedstrijd op het programma voor de winterstop. We spelen tegen Terneuzen die evenveel punten hebben, we verwachten dus een gelijkwaardige pot.
Helaas heeft het griepvirus toegeslagen in onze ploeg, waardoor Niels en Yari op het laaste moment moesten afhaken. Tom speelt nog niet vanwege een hamstring blessure en dat betekent dat we zonder wissels spelen. Normaal gesproken hebben we een hele fitte selectie, en zou dat dus geen problem moeten zijn. Maar het is guur en koud, en dat kan wel eens spierproblemen veroorzaken. Patrick is daar helaas de dupe van en moet de wedstrijd al na 10 minuten staken, waardoor we meteen met 10 man komen te staan.

IMG 8899In de 15e minuut krijgt Terneuzen een vrije trap die op de lat terecht komt via Joey, in de rebound schieten ze nog een keer op de lat, maar daarna gaat de bal er alsnog in 0-1. Onze spelers geven niet op en knokken keihard voor elke meter en elke bal. Het komt het mooie spel niet ten geode, maar het levert in de 20e minuut wel een strafschop op omdat er hands gemaakt wordt. Aanvoerder Tim die zijn team steeds meer op sleeptouw neemt, en een voorbeeld is voor iedereen, schiet de penalty prachtig in de rechter onderhoek 1-1. Helaas lukt het niet om met deze stand te gaan rusten, want na een rommelige situatie in ons strafschopgebied, schiet Terneuzen alsnog de 1-2 binnen.

IMG 8898In de rust geven de trainers aan dat er hard gewerkt en gestreden wordt, maar dat het lastig zal worden om hier te winnen. Een gelijkspel zou al heel mooi zijn. Het harde werken, kost veel kracht, en als Terneuzen wat slimmer omgaat met de man meer situatie, komen we nog meer onder druk te staan. Dat laatste gebeurt, en Terneuzen scoort gelijk na rust de 1-3 en vlak daarna ook nog de 1-4. De strijd is gestreden, ook al blijven we het proberen en krijgen we nog wat kleine kansjes. Uiteindelijk wordt het ook nog 1-5 en eindigt de wedstrijd niet zo chique door oplopende emoties en wat onenigheid tussen beide teams. Gelukkig wordt de situatie door de begeleiding van beide teams en de scheidsrechter, netjes opgelost. Het blijft zaak om altijd te blijven voetballen, de rust te bewaren, en niet te gaan ouwehoeren. Niet tegen elkaar, niet tegen de begeleiding en ook niet tegen de scheidsrechter. Dit werkt hoe dan ook, altijd tegen je team en de spelers zelf. Hier gaan we na de winterstop verder mee aan de slag, want daar kunnen we nog winst boeken.

IMG 8893Als trainers zijn we enorm trots op de eerste competitive helft van onze ploeg . We zijn als middenmoter geeindigt en dat in een hogere klasse dan afgelopen seizoen. Individueel en als team zijn we gegroeid, dus dat beloofd wat voor na de winterstop!

Gerard, Miranda en Dennis