JO15-4 scoort er op los

ST Aardenburg/Sluis JO15-2

2 december 2017 11:15

sluis1Op deze koude ochtend spelen we op een mistig veld twee tegen Aardenburg JO15-2, maar ondanks de mist en de ijzige kou, staan er toch weer veel supporters langs de lijn. Vandaag missen we helaas Tom ivm een blessure, maar verder is de hele ploeg spelers en trainers compleet. Vandaag zit ook Huub Wolters (speler JO 19-1) als trainer van onze ploeg op de bank. Huub is een aantal weken geleden begonnen als stagiair (Cios) bij onze ploeg, maar hij heeft zich in korte tijd opgewerkt als volwaardig trainer. Zowel spelers als trainers zijn blij met zijn inbreng en betrokkenheid.

Al in de eerste minuten is duidelijk dat VVK JO15-4 de boven liggende partij is. We zijn (weer) scherp gestart, en we zien gelijk goede combinaties en aanvallen. Na bijna twee minuten is het al bijna raak, maar de inzet van Sjoerd gaat net naast. Vlak daarna is het Rowin die zich vrij draait rondom het 16 meter gebied, en met een prachtige boogbal binnenkant voet, schiet hij de 1-0 op het scorebord. We blijven doorgaan met aanvallend spel. Sam stuurt Niels diep, die al op volle snelheid ligt, hij kapt tegenstander uit, maar zijn schot beland in het zij net.
Onze tegenstander komt nauwelijks onder de druk vandaan, en als ze er al eens doorkomen staan Britt, Tim, Thijmen en Yari klaar om het gevaar op te lossen.
Sluis4Onze middenvelders Rowin, Quinty en Gido leven zich uit met combinaties en driehoekjes maken, en aanvallers in stelling brengen. Sam wordt aangespeeld en gaat de combinatie aan met Niels, Sam legt de bal daarna pan klaar voor Sjoerd, die wel raad weet met deze mogelijkheid. Sjoerd schiet beheerst de 2-0 binnen.

Vlak daarna is het weer raak via Sam, die maakt een spitsen doelpunt (op de goede plaats staan) en schiet de 3-0 binnen. De laatste weken is Huub veel bezig geweest met spelers om een betere voor actie te maken, en als spits je lichaam te gebruiken en oog hebben voor de kaats en vrijstaande man. Onze vierde doelpunt is hier het voorbeeld van. Het middenveld speelt Sam aan, die zet zijn lichaam er tussen en legt de bal neer voor Rowin, die trapt de bal schitterend in de kruising we staan na 25 minuten met 4-0 voor.De rest van onze ploeg laat ook zien te leren van zijn tips ( inspelen op juiste been/door bewegen). Patrick trapt zijn corner prachtig het doelgebied in waar Sam komt aan lopen, zijn kopbal gaat maar net over. Damian is inmiddels ook op het middenveld gekomen en speelt weer met ouderwets vertrouwen wat zijn spel enorm ten goede komt . Damian is ook weer volop betrokken bij het combinatie spel. Quinty geeft een mooie bal op Patrick, die maakt een mooie Sluis2actie en geeft een goede voorzet op Rowin. Hij schiet vlak voor rust de 5-0 binnen. Rowin speelt een hele goede wedstrijd, niet alleen door zijn doelpunten, maar hij werkt ook hard en bewaard steeds beter het overzicht. In de rust geven we als trainers aan dat we trots zijn op het getoonde spel en dat we dit moeten volhouden, want verslappen of concentratie verlies ligt op de loer bij deze tussenstand.

Maar daar is geen sprake van. Vlak na het begin van de tweede helft is het Sjoerd die de bal op de kruising knalt. We zien weer veel mooi team/samen spel van onze ploeg. Ook Thijmen laat zien te leren van tips en aan wijzingen. Hij speelt met meer overzicht, waardoor de combinatie die hij aan gaat beter lopen. Britt speelt vandaag één van haar beste potten tot nu toe, goede keuzes in bal bezitt/passing en met veel meer overtuiging in de duels. Gido en Niels spelen vandaag ook heel goed, zij hebben alleen de pech dat hun doelpogingen steeds op de paal/lat belanden of op een onmogelijke manier worden gestopt door de keeper. Na een afgeslagen aanval is Joey scherp, hij schiet de bal gelijk diep op Sam. Sam geeft een mooie buitenkant voet steekbal op Patrick. Die maakt een mooie actie en rond daarna prima af en scoort de 6-0.
Yari speelt ook lekker scherp vandaag en geeft zijn tegenstanders geen ruimte om gevaarlijk te worden. Na een mooi combi via de (vrij wel altijd) vrijstaande Quinty wordt Sjoerd aangespeeld en na een hele mooie aanname schiet hij heel mooi de 7-0 op het scorebord.

Sluis3Vlak daarna nog een hele mooie redding van Joey op een goed geschoten vrije trap van Aardenburg, Joey had het niet druk vandaag, dus knap dat je dan vlak voor tijd nog zo geconcentreerd bent en een tegen doelpunt voorkomt. Dan is het Damian die met een splijtende de crossbal Patrick aanspeelt. Patrick weet wel raad met deze kans en schiet de eindstand van 8-0 op het scorebord. Een prima wedstrijd die na afloop werd beloond met frietje voor de hele ploeg. Mooi om te zien dat jullie de tips van de trainers gebruiken op het veld. Volgende week het duel om de vierde plaats in de eindstand in onze competitie tegen Terneuzen. Daar gaan we natuurlijk voor met zijn allen!!

Miranda, Dennis ,Huub en Gerard