Vertekende nederlaag Kloetinge JO15-4

ST Cadzand/Groede JO15-1

25 november 2017 11:00

Vandaag spelen we een uitwedstrijd in Cadzand. Ondanks de reistijd van ruim een uur, gaan er toch weer veel supporters mee. Wij hebben een extra auto nodig om de 12 ouders mee te nemen. Cadzand staat op een tweede plaats, en dus weten we van te voren dat de mouwen opgestroopt kunnen worden.

Al voor de wedstrijd wordt duidelijk dat Cadzand alles op alles inzet om kampioen te worden. Zonder blikken of blozen wordt de trainers medegedeeld dat vandaag de drie minste spelers meedoen met het tweede JO15 team, en dat dit team is aangevuld met drie JO17 spelers, uiteraard niet de minste!

Vanaf de eerste minuut wordt duidelijk dat we meteen bij de les moeten zijn. Cadzand zit er bovenop, en meteen is duidelijk wie deze JO17 spelers zijn. Ze dirigeren meteen het spel, en starten ontzettend fel. Gekukkig zijn onze spelers al zover dat ze hier meteen op reageren, maar voordat we het weten, staan we in de 4e minuut al met 1-0 achter. Maar zo snel als de bale er aan onze kant inligt, zo snel weten wij Cadzand ook te verrassen, door binnen een minuut 1-1 te maken. Welliswaar door een eigen doelpunt maar dat maakt niet uit. Niels brak langs de linkerkant razendsnel uit en geeft voor. De keeper verkeek zich op deze bal, en Rowin zorgt voor onrust, waardoor er verwarring ontstaat en een speler van Cadzand de bal in eigen doel frommelt.

Het lijkt erop dat we opnieuw kunnen beginnen, maar de snelheid en het fysieke spel, blijkt voor een aantal van onze spelers net een maatje te groot vandaag. Al in de 6e minuut scoort Cadzand de 2-1. Eigenlijk komen we er in de eerste helft nauwelijks aan te pas, en mogen we blij zijn met Joey en Tim die alles in de strijd gooien om te voorkomen dat we nog meer tegendoelpunten krijgen. We gaan de rust in met een 2-1 achterstand en dat valt eigenlijk reuze mee.

Wie weet wat er nog mogelijk is, onze conditie is goed en de tegenstander kan dit hoge tempo nooit volhouden. De trainers geven aan dat we erin moeten blijven geloven en als het gelijk wordt, de tegenstander wel eens zenuwachtig zou kunnen worden. Het hele team pakt het de tweede helft veel beter op, en dat zorgt ervoor dat we zelfs wat kansjes krijgen. Die moeten er dan natuurlijk wel in, en dat lukt niet, waardoor Cadzand de gelegenheid krijgt om de score in de 7e minuut uit te breiden naar 3-1. We krijgen nog wat kansjes met een mooie vrije trap van Rowin, een kans voor Sjoerd en Niels, en later nog een kopbal van Rowin. Helaas lukt het niet om meer tegenstand te bieden, en in de 24e minuut slaat ook bij onze spelers de vermoeidheid toe. Cadzand weet daar goed van te profiteren en scoort in de laatste 10 minuten nog 3 doelpunten, waardoor de eindstand op 6-1 komt. Hard gewerkt en flink gestreden vandaag, met voorop in de strijd onze aanvoerder Tim.

De top drie in de 3e klasse is voor ons nog een maatje te groot, maar als we de laatste twee wedstrijden winnen, eindigen we op een prachtige 4e plaats en dat hadden de trainers van te voren nooit gedacht. Dus op naar de volgende wedstrijden!

Gerard, Dennis en Miranda