JO15-4 blijft meedoen om de bovenste plaatsen

ST Sluis/Aardenburg JO15-1

18 november 2017 12:30

Vandaag gaan we naar Sluis voor het spelen van een belangrijke uitwedstrijd. Onze tegenstander heeft hetzelfde aantal punten en staat slechts op doelsaldo achter ons. In onze competitie staan de bovenste 6 ploegen heel dicht bij elkaar, veel tegenstanders zijn gelijkwaardig dus buiten om onze voetballende kwaliteiten zijn inzet en de wil om te winnen doorslag gevend in dit soort wedstrijden, zeker als je uit aan de overkant speelt.

Na enkele wedstrijden waarin we ons hebben aangepast aan spelen in de 3e klas, is scherp starten één van de wapens van onze ploeg geworden. Vandaag starten we weer scherp en geconcentreerd, maar we zijn wat slordig aan de bal in deze begin fase en lopen de combinaties nog niet echt. Tim geeft een mooie diepe bal op Niels die gaat goed door en geeft een voorzet op Sam. Die werkt goed af en schiet de 0-1 binnen in de 10e minuut. Onze hele ploeg heeft geleerd dat het eerste kwartier de toon wordt gezet. Het is dan eigenlijk ook geen toeval meer dat we juist in de begin fase al weten toe te slaan. Ons veld spel wordt wat rustiger en nauwkeuriger en de combinaties komen wat beter uit de verf. Na een goede combinatie op het middenveld wordt Patrick aan gespeelt, die maakt een goede actie en gaat door de 16 in, hij schiet, maar zijn schot wordt geblokt door keeper en verdedigers. Rowin is scherp en schiet de rebound binnen, na een kwartier spelen staan we met 0-2 voor.

Na dit doelpunt gaan we nog beter spelen. Britt veroverd de bal en stuurt Patrick met prachtige lange bal de diepte in, Patrick levert een mooie voorzet af, maar deze kans wordt gemist. We spelen goed maar we missen een paar goede kansen Ook worden we wat gemakzuchtiger in onze duels en ontlopen sommigen de kopbal, waardoor Sluis vaker de tweede bal veroverd en vanuit daar gevaarlijk kan worden. Onze tegenstander komt steeds beter in het spel en lijkt te zijn bekomen van de schrik van ons spel in de eerste 20 minuten. De slordigheid neemt toe en het is dan ook onvermijdelijk dat we achterin in de fout gaan ,waarvan Sluis profiteert. Ze schieten vlak voor rust de 1-2 binnen. In de rust geven we (trainers) aan dat de laatste 20 minuten echt onder het niveau zijn van onze ploeg. We moeten beter de duels aan gaan en met meer overzicht spelen. Want Sluis zal zeker voor de gelijkmaker willen gaan.

De scheids is nog maar net klaar met het fluitsignaal voor aanvang van de tweede helft en de bal ligt al in het net. We starten ongelofelijk fel en via een super snelle combi tussen Gido en Rowin wordt Sam in de 16 aangespeeld. Sam draait open en speelt de volledig vrij gelaten Niels aan. Niels schiet heel beheerst binnen een minuut de 1-3 binnen. Sluis pakt de draad ook weer op met fel en fysiek spel, maar bij onze ploeg is er nu duidelijk een knop om. We gaan heel fel alle duels in en we trekken niet meer terug in kopduels. Na een overtreding moet Thijmen geblesseerd het veld verlaten met een pijnlijke plek op zijn scheenbeen. Tom neemt zijn positie op de centrale plaats over. Joey krijgt ook nog een beuk te verwerken met als gevolg een bloed neus, maar onze keeper is een echte doorzetter, en ondanks zijn bloed neus gaat hij door. Dat is maar goed ook want Sluis doet er een schepje bovenop en ze worden hierdoor steeds gevaarlijker. Joey verricht in deze fase een paar schitterende reddingen op schoten van dichtbij. Joey keept in tweede helft zijn beste wedstrijd tot nu toe voor onze ploeg. Vaak gaat de aandacht in onze verslagen wat meer naar onze middenvelders en onze veel scoorden aanval. Maar vanaf een kwartier in de tweede helft is het toch echt onze verdediging met Britt ,Tom, Yari, Tim en Thijmen die zich onderscheiden met heel hard werken en heel veel duels winnen en daarna door middel van een goede inspeel pass ons middenveld aan het werk zetten.

Daar stonden vandaag Gido, Rowin, Quinty en Damian. Zij hebben veel werk verricht en met hun gevoel voor samenspel en combinaties zijn ze onmisbaar in onze ploeg. Gido was deze week ziek en kon niet trainen, maar hij kon het opbrengen om de hele wedstijd vol gas te geven in duels. Gido is met zijn manier van spelen heel belangrijk voor onze ploeg. Quinty en Damian zijn nog niet veel voor gekomen in dit verslag. Zij speelden volledig in dienst van het team, wat heel knap is. Elke ploeg heeft zulke spelers nodig om tot een goed resultaat te kunnen komen. Dankzij de werklust en de daar bij getoonde wil om te winnen weet Sluis niet meer te scoren en stappen we als winnaars van het veld. Veel spelers verdienen een compliment. Rowin , Gido, Tim, Damian, Quinty, Yari en Joey jullie waren het toonbeeld van inzet en doorzettings vermogen, en hebben veel extra werk verricht voor onze ploeg. Onze aanval met Patrick, Sam en Niels en ook Rowin is in staat om vrijwel in elke wedstrijd 3 of meerder doelpunten te maken. Dat is ook een belangrijke kwaliteit. Ook vandaag in deze moeilijke uit wedstrijd 3 doelpunten. Onze meiden Britt en Quinty verdienen ook een groot compliment, zij hebben zich heel knap aangepast naar het niveau van 3e klasse tussen de jongens en zijn alle twee waardevolle spelers in onze ploeg.

Door deze overwinning blijven we mee doen om de bovenste plaatsen in onze competitie. Er is zelfs nog kans op een kampioenschap, want in de komende weken speelt de hele top 4 nog diverse keren tegen elkaar, waardoor eigenlijk alles nog mogelijk is. We moeten niet te ver voorruit kijken, maar het wedstrijd voor wedstrijd bekijken, en de komende 3 wedstrijden blijven spelen met de mentaliteit en inzet van de 2de helft van vandaag, dan is er veel mogelijk. Jullie manier van spelen vandaag in de 2de helft met inzet en de daarbij getoonde winnaars mentaliteit maakt ons als trainers trots.

Dennis en Gerard