JO15-4 wint derby tegen Kapelle JO15-2

Kapelle JO15-2

11 november 2017 11:15

Kloetinge JO15-4 speelde de derby tegen Kapelle, de enige niet Zeeuws Vlaamse tegenstander in de competitie, en waar spelers schoolgenoten van elkaar zijn, dus speelt ook nog wel een beetje onderlinge rivaliteit mee.

Eerst het verslag zoals de tegenstander de wedstrijd heeft beleefd:
Een zware wedstrijd, die gelijk opging in de tweede helft. Jammer dat de 1e helft dan ook nog meetelt. De enige tegenstander niet in ZeeuwsVlaanderen, dus met het team afgesproken dat we vandaag maar eens de auto's laten staan en de fiets pakken. We verzamelen om 10:15 uur op de parkeerplaats van VVKapelle, helaas zijn er altijd die de rest van team laten wachten. We zijn met 11 spelers doorgereden en zullen ook met deze spelers de wedstrijd starten. Door een laatste veldwisseling spelen we helaas niet op het eerste veld, maar op het kunstgras bij VVKloetinge. Nog even warmlopen en inspelen op het oefenveld ernaast en dan kunnen we nadat de wedstrijd ervoor is afgelopen het veld op en kan de wedstrijd beginnen. 1e helft wordt afgetrapt en zou 'm gelijk alweer willen vergeten eigenlijk. Onze mannen staan wel opgesteld, maar de samenhang ontbreekt nog een beetje. We lopen helaas een fikse achterstand op. Onze verdedigers en keeper hebben het druk om de aanvallen af te slaan en doelpunten te voorkomen. De aanvallers worden alleen bereikt met lange ballen ipv een mooie steekpass. Op naar de 2e helft !! Ruststand 6-0
2e helft starten we met een iets gewijzigde opstelling en zien dat dit beter werkt en de tegenstander het moeilijker krijgt. Het spel wordt zelfs bijna gedraaid. VVKapelle krijgt meer controle en zet de aanvallen van Kloetinge om in hun eigen aanvallen. De verdedigers, middenvelder en aanvallers werken samen wat resulteert in een mooie treffer, 0-1 voor in de 2e helft. Jammer dat we hier niet lang van kunnen genieten, minder dan 5 minuten later slaat de tegenstander z'n slag en maakt er een ook verdiende 1-1 van. De ploegen zijn nu erg aan elkaar gewaagd, wat de wedstrijd toch nog spannend maakt. Geen verdere doelpunten meer de 2e helft, dus eindigt deze strijd in 1-1 gelijkspel. Einduitslag = ruststand + 2e helft. 't was weer gezellig, zelfs de fietstocht was leuk, spontaan en werd best veel gepraat onderling.
Moeten we vaker doen ........ voor ons ook goed dat beetje extra bewegen. Alle meerijders, begeleiders, bagagevervoer en vlagger Simon weer bedankt en tot volgende week. Dan spelen we thuis. Een mooie fotoreportage van zo’n 60 foto’s is te zien op de facebook pagina: VV Kapelle Jo 15-2.

Nu de Kloetinge versie:
Op papier leek het misschien een makkie te gaan worden gezien de stand en de uitslagen van de afgelopen tijd dus onderschatting lag op de loer en hiervoor werd ook gewaarschuwd door de trainers voor de aanvang. Al gauw bleek dat Kloetinge de bovenliggende partij was en zich veel afspeelde op de helft van Kapelle. Daardoor kon een goed spelend middenveld met Quinty, Gido en Damian de voorhoede gestart met Patrick, Sam en Niels, niet altijd goed bedienen en ontstonden er soms wat rommelige situaties door die kleide ruimte. Kapelle wist zo het samenspel toch wat te ontregelen en probeerde de voorhoede te bereiken met lange ballen maar die werden meestal een prooi voor Brit, Tim, Thijmen en Yari die alert verdedigden. Het duurde wel even maar uiteindelijk wist Niels Sam in stelling te brengen voor de goal die de 1-0 binnen tikte. De weg naar de goal was eindelijk gevonden en dat zette zich voort na de komst van Rowin, Sjoerd en Tom.

Rowin wist met een mooie uithaal de keeper te verschalken en zo de 2-0 op het scorebord te zetten. Na een uitval van Kapelle die goed werd ontregeld door de verdediging wist vanaf de eigen helft Rowin Sam in de diepte te sturen die beheerst afrondde.
Eindelijk was er even de ruimte die zo vaak ontbrak en waardoor dan ook meestal de snelheid van de Kloetinge spelers beter tot zijn recht komt.

Er kon zelfs gaan worden gerust met een 6-0 stand. De 4-0 nam Rowin voor zijn rekening en daarna Sam weer in stelling bracht voor de 5-0 (hattrick!!!!).
Even dreigde er een tegengoal want bij de schaarse uitvallen verscheen ineens een Kapelle speler alleen voor Jeoy. Ondanks het feit dat hij nog niet veel te doen had gehad bleef hij toch scherp en reageerde hij alert op de inzet.
Niels wist nog een keer door de drukke verdediging te slalommen en daarna de bal panklaar te leggen voor de voeten van Sam.

De concentratie leek wat weg te zakken met het naderen van de rust en dat zette zich voort na de rust. Vaak logisch bij zo’n stand hoewel de trainers het toch graag anders zien.
Daardoor was Kapelle wat meer op de helft van Kloetinge te vinden en wist de eer te redden met een tegentreffer. Het vele pompende werk door de verdediging en het middenveld leverden nog wel wat doelpogingen op maar die gingen over (wat meer de binnenkant van de voet gebruiken waarop was getraind helpt wellicht) , raakten de paal of belandden in de handen van de keeper. Quinty wist toch nog een keer door goed doorzetten rond de 16 de bal te veroveren en Rowin zo de gelegenheid te geven om te scoren, wat de 2de hattrick van de middag betekende. Al met al toch weer een mooie teamprestatie die een stevige plaats al middenmoter in de competitie oplevert.

Een trouwe supporter uit Kapelle