Kloetinge JO19-1 speelt gelijk tegen de nummer twee

4e divisie C

26 mei 2018 14:30

A.P.M. (Ad) van Helvert

't Zand JO19-1 - vv Kloetinge JO19-1Vandaag de uitwedstrijd tegen sc 't Zand JO19-1. 't Zand is als tweede geëindigd in deze competitie. Met een krappe selectie van 12 spelers was de selectie afgereisd naar Tilburg. Sander (Kloetinge JO15-1) was nadat hij een wedstrijd bij Kloetinge JO17-1 had gespeeld naar Tilburg gekomen om de selectie aan te vullen. Afgesproken was dat hij alleen in het veld zou komen als het echt niet anders kon.
 Dan de wedstrijd. Eigenlijk was het geen weer om te voetballen. Geen zuchtje wind, 30 graden en felle zon. Voor de aftrap nog een mooi gebaar van 't Zand. De aanvoerder overhandigde een mooie bos bloemen aan onze aanvoerder om Kloetinge te feliciteren met het behaalde kampioenschap.

Kloetinge had moeite met de omstandigheden en 't Zand zette de verdediging van Kloetinge flink onder druk. Na zo'n 10 minuten spelen leken de spelers van Kloetinge enigszins gewend aan de omstandigheden en was er ook de eerste kans voor Tijmen vanuit een corner. Na nog een corner kwam 't Zand er snel uit, maar Jesse M. haalde de counter er goed uit. Na 17 minuten spelen ging een schot van Tijmen via de lat over de goal van 't Zand. In de 21e minuut een kans voor 't Zand, maar de inzet werd tot corner verwerkt. Deze corner leverde niks op voor 't Zand, maar door een snelle uitbraak van Kloetinge ontstond er weer een kans voor Kloetinge. Door een aantal goede acties van Luuk aan de rechterkant van het veld kon Luuk de bal voor Jesse M. klaarleggen op de rand van de 16 meter van 't Zand. Het schot van Jesse M. ging helaas naast.
In de 31e minuut gaf de scheidsrechter op het middenveld een vrije trap aan Kloetinge. Op dat moment gaf Willy aan te willen wisselen (Steyn voor Job). De scheidsrechter had al aangegeven dat de vrije trap genomen mocht worden, maar toch zorgde de vraag voor een wissel wel voor verwarring bij de tegenstander. Tijmen nam de vrije trap en speelde Luuk aan die goed doorging, een verdediger uitkapte en de bal achter de keeper van 't Zand schoot. Dat betekende de 0-1 voor Kloetinge.
Zeven minuten voor rust een goede voorzet van Glenn vanaf links op Tom, die de bal naast de goal kopte. Het was wachten op de 0-2 voor Kloetinge. En dat gebeurde ook. Een aanval door het midden. Glenn speelde Luuk aan en die liet de keeper kansloos. Een verdiende voorsprong. Met een 0-2 stand floot de scheidsrechter voor de rust.

Na rust had Kloetinge het moeilijk. In de 53e minuut een grote kans voor 't Zand, maar de inzet ging voorlangs. Nog geen minuut later was het toch raak. De aanvaller van 't Zand zag dat Dylan iets te ver voor zijn goal stond. Met een schot vanaf de rechterkant bij de zijlijn passeerde hij de achteruitlopende Dylan en scoorde 't Zand de aansluitingstreffer. 't Zand bleef druk zetten en Kloetinge speelde niet goed. Veel foute passes en slordig balverlies. Toch kreeg Luuk een grote kans, maar door goed hinderen van de verdediger van 't Zand ging de bal naast.
Vlak na de drinkpauze scoorde 't Zand de gelijkmaker en ging op jacht naar de winnende goal. Maar door een aantal goede reddingen van Dylan bleef het 2-2. Vlak voor tijd leek 't Zand toch de 3-2 te scoren, maar Jesse B. haalde de bal van de lijn.

Na 90 minuten spelen vond de scheidsrechter het genoeg en floot hij af. Een terechte uitslag. Kloetinge was de betere ploeg in de eerste helft en 't Zand speelde beter in de tweede helft.

Dit was het seizoen 2017/18 voor Kloetinge en wat voor een seizoen. Kampioen worden in de 4e divisie met 59 punten (8 meer dan de nummer 2) en 76 doelpunten voor en 28 tegen. Voor sommige spelers was dit niet alleen de laatste wedstrijd van het seizoen, maar ook de laatste wedstrijd dat ze bij de junioren hebben gespeeld.

Vanaf deze plaats wil ik de spelers heel veel succes wensen volgend seizoen of dit bij de junioren, senioren, Kloetinge of ergens anders is. Dit seizoen is een seizoen om nooit meer te vergeten. Ik zal dit seizoen in ieder geval niet snel vergeten.

'32 0-1 Luuk (Tijmen)
'42 0-2 Luuk (Glenn)