VOAB JO19-1 komt er niet aan te pas tegen Kloetinge JO19-1 + foto's

4e divisie C

21 april 2018 15:00

D. (Dylan) Boomaars

Vandaag stond de wedstrijd tegen VOAB op het programma. Het was genieten van het mooie weer en van het goede spel van Kloetinge.

Na twee minuten spelen kwam Kloetinge op een 1-0 voorsprong. Na een goede bal van Valentijn kon Luuk eenvoudig de 1-0 intikken. Acht minuten na de 1-0 kreeg Kloetinge een vrije trap aan de linkerkant van het veld iets buiten de 16 meter van VOAB. Luuk legde de bal af op Jesse B. Met een schot in de rechterbenedenhoek scoorde Jesse B. de 2-0.

Kloetinge speelde goed, combineerde er op los en VOAB kwam er op geen enkele manier aan te pas. In de 21e minuut werd Luuk door Jesse B. in de diepte aangespeeld. Met een schot passeerde Luuk de keeper van VOAB en bracht de stand op 3-0. Op slag van rust een mooie aanval van Kloetinge die begon bij een ingooi van Huub aan de rechterkant van het veld vlakbij de achterlijn. Op een nonchalante maar zeer effectieve manier speelde Glenn de bal naar Valentijn die op zijn beurt Luuk aanspeelde. Met een geplaatst schot bracht Luuk de stand op 4-0. Dat was tevens de ruststand.

Na rust een misschien nog wel beter spelend Kloetinge. In de 49e minuut zette Valentijn een aanval op. Valentijn speelde Axel in die Jesse M. kon bereiken. Jesse M. twijfelde niet en schoot de bal achter de keeper van VOAB. Dat betekende 5-0 voor Kloetinge. Vier minuten later werd het 6-0. Dit keer een aanval door het midden. Valentijn speelde Glenn aan die de keeper kansloos liet.

Vlak na de drinkpauze vanwege het warme weer moest de aanvoerder van VOAB het veld verlaten met een blessure aan zijn pols. Aangezien VOAB geen wissels meer had, moest VOAB met 10 man verder. In de 63e minuut was het Axel die scoorde. Na een mooie pass van Huub op Luuk die in het strafschopgebied aanspeelbaar was, speelde Luuk de bal op de doorgelopen Axel die de 7-0 scoorde. Drie minuten daarna was het wederom Axel die scoorde door de bal achter de keeper te schieten na een mooie steekbal van Valentijn. De tweede goal van Axel en de 8-0 voor Kloetinge. Zeven minuten voor het einde van de wedstrijd scoorde Luuk zijn vierde van de middag. Mick zag, na een goede actie aan de linkerkant van het veld, Luuk vrij voor de goal staan en Luuk schoot de bal hard in het doel van VOAB.

Toen er nog een speler van VOAB af moest vanwege een blessure besloot de scheidsrechter geen blessuretijd bij te tellen en de wedstrijd af te fluiten bij een eindstand van 9-0.

Een zeer verdiende overwinning van een goed spelend Kloetinge met goede combinaties, een hoog tempo en mooie goals. Het was de hele wedstrijd eenrichtingsverkeer naar de goal van VOAB en Dylan (de keeper van vandaag) hoefde vandaag niet in actie te komen.

Volgende week wederom een thuiswedstrijd. Dan komt IFC JO19-1 uit Henrik-Ido-Ambacht op bezoek. Om 15.00 uur zal er afgetrapt worden.

'2 1-0 Luuk (Valentijn)
'10 2-0 Jesse B. (Luuk)
'21 3-0 Luuk (Jesse B.)
'45 4-0 Luuk (Valentijn)