Kloetinge JO19-1 maatje te groot voor JEKA JO19-1 + fotoverslag

4e divisie C

7 april 2018 15:00

D. (Daan) Dietvors

Op een zonnig Wesselopark was JEKA JO19-1 vandaag de tegenstander van Kloetinge JO19-1. Om 15.00 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. En wat voor een begin. In de 3e minuut van de wedstrijd werd een goal van JEKA afgekeurd vanwege buitenspel. Nog geen minuut later was het toch raak voor JEKA. Door een inschattingsfout van Nick (de keeper van vandaag) ging de bal over Nick heen en kon JEKA makkelijk de 0-1 scoren. Geen lekker begin voor de koploper van de 4e divisie.

Na 18 minuten spelen een goede aanval over links. Jesse M. ging goed door, deelde 2 panna's uit en speelde Luuk aan op de rand van het strafschopgebied. Luuk draaide goed weg en passeerde de keeper van JEKA. Dat betekende de gelijkmaker voor Kloetinge. Na de drinkpauze vanwege de warmte ging Luuk in de 31e minuut vanaf het middenveld op weg naar de 16 meter van JEKA. De verdediger zag geen andere optie dan Luuk aan zijn shirt te trekken. Dat leverde een vrije trap op voor Kloetinge. Luuk ging achter de bal staan en met veel gevoel bracht hij de bal voor de goal van JEKA. Bart kopte de bal achterover in de goal van JEKA en zo kwam Kloetinge verdiend op een 2-1 voorsprong. Dit was ook de ruststand.

Na rust een goed spelend Kloetinge. Er werd goed gecombineerd en er zat veel variatie in het spel. In de 55e minuut een aanval over links. Glenn ging goed door en speelde Jesse M. aan die een goede voorzet afleverde op Emiel. Met een slimme bal scoorde Emiel de 3-1. En Kloetinge liep nog verder uit. Na 24 minuten spelen in de tweede helft een vrije trap voor Kloetinge vanaf de linkerkant van het veld. Luuk speelde de bal hoog het strafschopgebied in. Met een goede kopbal scoorde Tijmen de 4-1.

JEKA deed 6 minuten later iets terug door de 4-2 te scoren na een scrimmage voor het doel van Kloetinge. Verder dan twee goals kwam
JEKA niet, want in de 84e minuut kreeg Kloetinge een ingooi aan de linkerkant van het veld (niet ver van de cornervlag). Luuk nam de ingooi en kreeg de bal terug van Glenn. Luuk passeerde de verdedigers en bracht de stand op 5-2.
Drie minuten voor tijd werd het 6-2. Een aanval van JEKA werd verwerkt door de verdediging van Kloetinge. De bal werd opgevangen door een speler van JEKA maar deze gleed uit waardoor Luuk de bal eenvoudig ter hoogte van de middenlijn kon overnemen en richting de keeper kon gaan. Met een sleepbeweging speelde Luuk de keeper uit en scoorde met links de 6-2. Dat was tevens de eindstand.

Een goed spelend Kloetinge (zeker de tweede helft) was de verdiende winnaar van deze wedstrijd en blijft koploper in de 4e divisie. Volgende week de uitwedstrijd tegen WSC JO19-1 uit Waalwijk. Om 15.30 uur zal er afgetrapt worden op Sportpark Eikendonk.

'3 0-1
'18 1-1 Luuk (Jesse M.)