Moeizame overwinning van Kloetinge JO19-1 op IFC JO19-1

4e divisie C

28 april 2018 15:00

S. (Sabit) Dursun

Na de goede overwinning van vorige week op VOAB vandaag de wedstrijd tegen IFC, de nummer 4 van de competitie. De wedstrijd in Hendrik-Ido-Ambacht eindigde in 1-2.

Kloetinge begon goed aan de wedstrijd. Mooie aanvallen, hoog tempo en veel positiewisselingen. Na 4 minuten spelen kreeg Luuk de bal van Glenn aan de rechterkant van het strafschopgebied van IFC. Luuk speelde de verdedigers uit en bereikte Valentijn, die op zijn beurt de bal op Indy speelde aan de linkerkant. Indy schoot de bal achter de keeper en zette Kloetinge op een 1-0 voorsprong.

Kloetinge had het meeste balbezit, maar het zat vandaag niet echt mee. In de 32e minuut een mooie aanval. Helaas eindigde het schot van Glenn op de paal. IFC werd niet echt gevaarlijk tot 10 minuten voor rust. Maar door een prima redding van Dylan (de keeper van vandaag) bleef het 1-0. Met die stand gingen de spelers ook naar de kleedkamer.

In de tweede helft een ander wedstrijdbeeld. Het was IFC dat druk zette. Bij Kloetinge ging de bal er niet in. Er werd hard gewerkt, maar op één of andere manier lukte het vandaag gewoon niet. IFC voelde dat er wellicht meer in zat vandaag tegen de koploper, maar Dylan redde een aantal keren goed en ook werkte Jesse B. een schot van IFC vlak voor de doellijn weg. Na de officiële speeltijd en 4 minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Drie belangrijke punten bleven in Kloetinge waardoor Kloetinge nu 5 punten voorsprong heeft op de nummer 2 SC 't Zand.

Volgende week om 15.00 uur komt de nummer 10 (RBC JO19-1) op bezoek. De selectie is dan ook weer compleet. Helaas zal Davy dit seizoen niet meer in actie komen vanwege een gescheurde kruisband. Vanaf deze plaats wens ik Davy een spoedig herstel.

'4 1-0 Indy (Valentijn)

Het resterende programma is:

5 mei - Kloetinge JO19-1 - RBC JO19-1
12 mei - Sarto JO19-1 - Kloetinge JO19-1