Kloetinge JO19-1 neemt in de tweede helft afstand van MOC'17 JO19-1

4e divisie C

10 maart 2018 15:00

J.J. (Jester) Francisca

Na de verplichte vrije zaterdag vanwege de sneeuw kon er vandaag weer gevoetbald worden. Deze keer stond er een uitwedstrijd tegen MOC'17 JO19-1 uit Bergen op Zoom op het programma.

Iets later dan gepland werd er op het hoofdveld afgetrapt. Er moest duidelijk beter gevoetbald worden dan de laatste competitiewedstrijd tegen Oranje Wit JO19-1. En dat gebeurde ook. In de eerste minuut kreeg Kloetinge een vrije trap aan de linkerkant van het veld net buiten het strafschopgebied van MOC. Jesse B., Mick en Luuk stonden bij de bal. Mick legde de bal af op Luuk. Ondanks dat de bal niet helemaal goed was, legde Luuk de bal goed en schoot de bal snoeihard in de rechterbovenhoek. Onhoudbaar voor de keeper van MOC en dus 0-1 voor Kloetinge.

Kloetinge had de hele eerste helft veruit het meeste balbezit en er waren ook een paar kansjes, maar tot scoren kwam Kloetinge niet. MOC kwam maar heel af en toe in de buurt van de 16 meter van Kloetinge, maar tot echte doelpogingen kwam MOC niet en dus gingen de spelers rusten met een stand van 0-1.

In de tweede helft was Kloetinge duidelijk de bovenliggende partij. De thuisploeg had eigenlijk niks in de brengen. In de 66e minuut werd het 0-2 voor Kloetinge. Luuk speelde vanaf het middenveld Mick aan aan de rechterkant van het veld. Met een goede actie op snelheid passeerde Mick de verdediger van MOC en de keeper was kansloos op de inzet van Mick.
Acht minuten na de 0-2 kreeg Kloetinge een vrije trap buiten de 16 van MOC. Jesse B. was nu degene die de bal klaarlegde voor Luuk. Het schot van Luuk werd niet goed door de keeper verwerkt en in de rebound kon Tijmen de bal achter de keeper van MOC schieten. Een verdiende 0-3 voorsprong.
In de 77e minuut was het weer raak. Een goede bal van Bart vanaf rechts op Davy in het strafschopgebied van MOC. Davy nam de bal aan en schoot de bal langs de uitkomende keeper van MOC en zo bracht Davy de 0-4 op het scorebord. Drie doelpunten in 11 minuten tijd, dat kun je gerust goed en effectief noemen.
Zo'n 10 minuten voor tijd een bal van MOC richting hun rechtsbuiten. Nick (onze keeper van vandaag) kwam uit en de speler van MOC speelde de bal over Nick en in het doel van Kloetinge. Dat betekende de 1-4.

Na 47 minuten spelen in de tweede helft floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Een verdiende en (zoals de trainer het noemde) een zakelijk overwinning van Kloetinge met veel beter spel dan in de wedstrijd tegen Oranje Wit.

Volgende week een thuiswedstrijd. Dan komt IFC JO19-1 uit Hendrik-Ido-Ambacht op bezoek op het Wesselopark. Om 15.00 uur zal er dan worden afgetrapt.

'1 0-1 Luuk
'66 0-2 Mick (Luuk)