Kloetinge JO19-1 wint van de hekkensluiter

VOAB JO19-1

4e divisie C

18 november 2017 14:45

Vandaag de uitwedstrijd in Goirle. Om 14.45 uur was de aftrap van de wedstrijd tegen VOAB JO19-1. Wat feiten vooraf.

Valentijn is sinds deze week definitief toegevoegd aan de selectie van Kloetinge 1 en uiteraard vanaf deze plek: heel veel succes Valentijn!

Tom, Ivo en Dylan zijn geblesseerd, Indy en Jesse M. zaten op de bank en Nick keepte vandaag bij Kloetinge 2, daardoor stond Thijs (keeper van Kloetinge JO17-1) vandaag onder de lat. De verdediging bestond uit Bart, Tijmen, Jesse B. en Huub, op het middenveld speelde Glenn, Axel en Luuk en de aanval werd gevormd door Emiel, Davy en Mick.

Dan de wedstrijd:

Kloetinge had een flitsende start. Drie minuten na het beginsignaal van de scheidsrechter, vielen er al drie goede mogelijkheden te noteren. Helaas werd er uit deze mogelijkheden niet gescoord. Na 27 minuten spelen was het wel raak. Een corner van Luuk vanaf de linkerkant werd verwerkt door de verdediging van VOAB. Luuk kreeg echter de bal weer en vanuit een goede voorzet van Luuk scoorde Tijmen met een kopbal bij de tweede paal de 0-1. Kloetinge was de betere ploeg al moest er wel gezegd worden dat er nog wat onwennig gespeeld werd door de wijzigingen in het team. Kloetinge had zeker het overwicht, maar in de eerste helft werd er niet meer gescoord.

Na rust een goed spelend Kloetinge. 6 minuten na rust werd het 0-2. Kloetinge kreeg aan de linkerkant van het veld, buiten het strafschopgebied, een vrije trap. Luuk ging achter de bal staan en bereikte Bart die bij de tweede paal de 0-2 kon binnen koppen. Vier minuten na de tweede goal van Kloetinge de enige "mogelijkheid" voor VOAB. Na een uitbraak aan de rechterkant van het veld kon de speler van VOAB de bal op het doel van Kloetinge schieten, maar met een eenvoudige redding kon Thijs de nul houden. Eigenlijk was dat de enige keer dat Thijs min of meer in actie moest komen.

Kloetinge speelde aantrekkelijk voetbal. Aanvallen over verschillende schijven, goede passing, scherpe duels, slim voetbal en positieve coaching. Kloetinge zette VOAB onder druk en het was wachten op goals. In de 58e minuut werd de keeper van VOAB getest. Een schot van Davy en aansluitend een schot van Emiel hield de keeper goed uit zijn goal. Maar in de 65e minuut was de keeper kansloos. Een corner van Luuk vanaf de rechterkant werd door Bart achter de keeper gekopt. De tweede goal van Bart deze middag en de 0-3 voor Kloetinge. 9 minuten later een ongelukkig moment voor de verdediger van VOAB. Davy gaf de bal voor, Mick miste de bal, maar de verdediger werkte de bal achter zijn eigen keeper. Dat betekende de 0-4 voor Kloetinge.

Vier minuten voor het eind van de officiële speeltijd van de wedstrijd werd het ook nog 0-5. Een voorzet van Jesse M. werd door Axel teruggelegd op Luuk op de rand van de 16 meter. Luuk haalde snoeihard uit en scoorde zo de 0-5 voor Kloetinge. Na een paar minuten extra tijd was dat tevens de stand waarbij de scheidsrechter, die overigens prima de wedstrijd floot, besloot te fluiten voor het eind van de wedstrijd

Een zeer vermakelijke wedstrijd (zeker de tweede helft) met goed voetbal van de kant van Kloetinge. Ook al was het een wedstrijd tegen de nummer laatst, de manier waarop Kloetinge speelde (los van de drie punten) is een groot compliment waard.

Volgende week wacht om 15.00 uur de thuiswedstrijd tegen ASWH JO191-1 uit Hendrik-Ido-Ambacht.

27' 0-1 Tijmen (Luuk)
51' 0-2 Bart (Luuk)