Eerste puntverlies voor Kloetinge JO19-1

Sarto JO19-1

4e divisie C

11 november 2017 15:30

Op een koud Wesselopark ontving Kloetinge vandaag de nummer 10 van de competitie Sarto JO19-1. Om iets na 15.30 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.

Kloetinge had een klein overwicht, maar door slordig spel (zowel in de passing als in de duels) van Kloetinge leidde dat niet tot echt hele grote kansen. Sarto gokte met lange ballen op de counter en daar had Kloetinge het moeilijk mee. In de 15e minuut een aanval van Kloetinge. Luuk kreeg de bal van de opkomende Tijmen, Luuk tikte de bal door op de doorgelopen Tijmen en via de handen van de uitkomende keeper scoorde Tijmen de 1-0. Lang kon Kloetinge niet "genieten" van de voorsprong. Na een snelle omschakeling van Sarto aan de rechterkant van het veld werd, een minuut na 1-0 van Kloetinge, de 1-1 gescoord. Dat was tevens de ruststand. Het spel van Kloetinge was absoluut niet om over een huis te schrijven.

De tweede helft ging Kloetinge iets beter spelen, maar was het Sarto dat weer vanuit een counter scoorde. De speler van Sarto passeerde Nick door een schot van buiten de 16 meter en zette zo Kloetinge op een 1-2 achterstand. Eerlijk is eerlijk, het was een mooie goal, maar de speler van Sarto kreeg alle tijd om de hoek uit te kiezen.

Kloetinge stuurde zo'n 20 minuten voor tijd de lange verdedigers (Tijmen, Jesse B. en Bart) richting de spitspositie om in ieder geval de gelijkmaker te scoren. Het zat Kloetinge in deze fase ook niet echt mee. Een vrije trap van Luuk op de lat, een bal van Bart op de paal en een kopbal van Tijmen die een goed spelende keeper van Sarto uit zijn goal kon houden. Het leek erop of Kloetinge deze wedstrijd zou gaan verliezen. Opgeven deed Kloetinge niet. Alle ballen werden voor de goal van Sarto gespeeld in de hoop dat de bal een keer goed zou vallen. En dat gebeurde ook in de 90e minuut. Een hoge bal van Emiel in het drukke strafschopgebied werd door allerlei spelers geraakt, maar Bart was degene die de bal achter de keeper van Sarto kon werken. Een 2-2 die op basis van de betere eerste helft van Sarto en de betere tweede helft (zeker gezien de kansen) van Kloetinge terecht zou zijn geweest.

Toch leek het er nog even op dat Sarto de drie punten mee zou nemen naar Tilburg. In de blessuretijd van de wedstrijd scoorde Sarto nog, maar de goal werd resoluut door de scheidsrechter afgekeurd. Volgens de scheidsrechter was het buitenspel voor de speler van Sarto, maar hij had ook kunnen fluiten voor een overtreding op Luuk in de 16 meter van Kloetinge.

Na de afgekeurde goal floot de scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd. Hier en daar was er nog een "discussie" tussen spelers van Kloetinge en Sarto, maar zoals al eerder gezegd was de 2-2 een terechte uitslag.

Kloetinge staat nu op de tweede plaats onder SC 't Zand JO19-1 met evenveel punten (19 punten uit 7 wedstrijden), maar SC 't Zand heeft een beter doelsaldo (+23 ten opzichte van +14 voor Kloetinge). Volgende week speelt Kloetinge om 14.45 uur de uitwedstrijd tegen VOAB JO19-1 uit Goirle.

15' 1-0 Tijmen (Luuk)
16' 1-1