Kloetinge JO19-1 blijft ongeslagen in de competitie

MOC'17 JO19-1

4e divisie C

4 november 2017 15:00

Vandaag ontving Kloetinge het elftal van MOC'17 JO19-1 voor de zesde competitiewedstrijd van het seizoen. Even na 15.00 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd ging redelijk gelijk op zonder grote kansen aan beide kanten. Het tempo lag hoog en beide teams wilden voetballen. Na 10 minuten spelen een goede aanval van Kloetinge. Mick kreeg de bal van Axel aan de rechterkant van het veld. Na een goede actie passeerde Mick de verdedigers van MOC en schoot de bal hard in de rechterhoek achter de keeper. Dat was ook eigenlijk de enige echte goede mogelijkheid van Kloetinge. Het tempo lag hoog, maar de echte precisie in de afwerking ontbrak. MOC kreeg nog wat mogelijkheden uit standaardsituaties, maar bij beide elftallen kwamen niet meer tot scoren in de eerste helft.

Na rust gebeurde er meer dan in de eerste helft. De duels werden feller en MOC kreeg meer grip op de wedstrijd. Toch was het Kloetinge dat 13 minuten na rust de 2-0 scoorde. Jesse B. stuurde Davy de diepte in. In eerste instantie leek het of de keeper de bal makkelijk zou kunnen wegwerken op de rand van zijn eigen 16 meter. Maar de bal bleef een beetje hangen en de keeper liet zich verrassen door Davy die slimmer met de situatie omging. Nadat Davy de keeper uitgespeeld had, kon Davy simpel de 2-0 in een leeg doel scoren.

In de 62e minuut was het MOC dat de aansluitingstreffer scoorde. Na een verloren duel kwam de bal voor de voeten van een speler van MOC die, via de binnenkant van de paal Thijs (de keeper van JO17-1 die vandaag de twee geblesseerde keepers van JO19-1 verving), passeerde.

Dat was het begin van een enerverende slotfase van de wedstrijd. Kloetinge speelde niet goed en MOC zette Kloetinge steeds verder onder druk.

Een kwartier voor tijd kreeg Kloetinge een vrije trap aan de linkerkant van het strafschopgebied van MOC. Luuk en Mick stonden bij de bal en nadat Mick de bal opzij had gelegd, schoot Luuk op de goal. Via de lat stuiterde de bal voor de lijn, althans dat was de mening van de scheidsrechter en de grensrechter. Helaas heeft Kloetinge geen doellijn technologie, dus helemaal zeker zullen we het nooit weten. De spelers van Kloetinge bleven nog discussiëren met de scheidsrechter terwijl de spelers van MOC verder speelden en gevaarlijk voor de goal van Kloetinge konden worden. Gelukkig scoorde MOC niet.

Wat restte was een spannend slot waarin veel overtredingen gemaakt werden en van goed voetbal niet of nauwelijks nog sprake was. Terwijl de scheidsrechter de wedstrijd tot dan toe prima leidde, nam hij nu een aantal inconsequente beslissingen. De emoties zowel in het veld als daarnaast liepen hoog op. Gelukkig kon Kloetinge de voorsprong vasthouden en kon een eindstand van 2-1 op het wedstrijdformulier worden ingevuld.

Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd voor Kloetinge op het programma. Dan wordt er om 15.30 uur afgetrapt tegen Sarto JO19-1.

10' 1-0 Mick (Axel)

58' 2-0 Davy (Jesse B.)