Kloetinge JO19-1 te sterk voor de nummer drie van de competitie

IFC JO19-1

4e divisie C

28 oktober 2017 12:15

Vandaag de uitwedstrijd tegen IFC JO19-1. Op sportpark Schildman in Hendrik-Ido-Ambacht floot de scheidsrechter om 12.15 uur voor het begin van de wedstrijd. Een wedstrijd tussen de huidige nummer 1 (Kloetinge) en de nummer 3 (IFC).

Waar Kloetinge de afgelopen wedstrijden moeite had om in het eigen spel te komen (zeker aan het begin van de wedstrijd) was het vandaag Kloetinge dat sterk opende. Er werd snel druk gezet op de verdediging van IFC en positioneel stond het goed. Ook al ging niet alles goed, een idee zat er zeker achter. Kloetinge had het meeste balbezit en er waren ook wat kleine kansjes. Na 24 minuten een goede aanval van Kloetinge. Valentijn kreeg de bal van Mick aan de rand van het strafschopgebied van IFC. Ondanks de vele spelers van IFC in de 16 meter wist Valentijn met een bekeken schot de keeper te passeren en zo de 0-1 te scoren. Een verdiende voorsprong voor Kloetinge.

In de 29e minuut kreeg Kloetinge een corner aan de linkerkant van het veld. Luuk gaf de bal niet voor, maar speelde Valentijn net buiten de 16 meter aan. Het schot van Valentijn op de goal van IFC werd nog gekeerd door de keeper, maar Jesse B. was er snel bij om de 0-2 binnen te schieten.

IFC kreeg in de 35e minuut een grote kans op de aansluitingstreffer. Door goed optreden van Thijs (de keeper van JO17-1 die vandaag meespeelde omdat de beide keepers (Nick en Dylan) van Kloetinge geblesseerd waren) bleef het 0-2. Het leek erop dat de spelers met 0-2 de kleedkamer op zouden gaan zoeken, maar IFC scoorde 3 minuten voor rust de 1-2. Dat was tevens de ruststand.

In de tweede helft ging Kloetinge slordiger spelen, werden kansen niet afgemaakt, vlagde de grensrechter voor een twijfelachtige buitenspelsituatie en zette IFC meer druk. Ondanks aandringen van de kant van IFC lukte het IFC niet om Thijs nog een keer te passeren. Er werd hard gewerkt en er werden behoorlijk wat meters afgelegd. De spelers van Kloetinge wisten dat een overwinning op IFC van groot belang was. IFC zette alles op alles om er toch nog een gelijkspel uit te slepen.

Alle ingrediënten waren aanwezig voor een spannend slot van deze wedstrijd, maar Kloetinge hield stand en de spelers van Kloetinge liepen, na het eindsignaal van de scheidsrechter, als winnaars van het veld.

Een goede en belangrijke overwinning waardoor Kloetinge nog ongeslagen is in de competitie. Na deze speelronde staat Kloetinge bovenaan met 15 punten uit 5 wedstrijden (2 punten meer dan de nummer 2 SC 't Zand).

Volgende week zaterdag komt MOC'17 JO19-1 op bezoek. Om 15.00 uur is dan de aftrap op het Wesselopark.

24' 0-1 Valentijn (Tom)
29' 0-2 Jesse B. (Valentijn)
43' 1-2

Foto's van de wedstrijd: https://photos.app.goo.gl/WXUzZgzV5AS4MWF13