Oranje Wit JO19-1 geen sta in de weg voor JO19-1

Oranje Wit JO19-1

4e divisie C

14 oktober 2017 15:00

Op een zonnig Wesselopark kwam vandaag Oranje Wit uit Dordrecht op bezoek. Je hebt wel eens van die dagen dat je niet weet hoe je van een wedstrijd een verslag moet maken. Dit was één van die dagen. Bij deze toch een poging.

Oranje Wit was de betere ploeg in het begin van de eerste helft. Kloetinge heeft het hele seizoen al moeite om de wedstrijd goed te beginnen en dat was vandaag niet anders. De eerste drie grote kansen waren voor Oranje Wit, maar door goede reddingen van Nick (onze keeper vandaag) bleef het 0-0. Een beetje tegen de verhouding in was het toch Kloetinge dat op voorsprong kwam. Kloetinge kreeg een vrije trap aan de linkerkant van het strafschopgebied. Luuk nam de vrije trap en zorgde ervoor dat Davy, door een goede kopbal, in de 22e minuut de 1-0 kon scoren. Het leek of Kloetinge na de goal beter ging spelen of was Oranje Wit geschrokken van de achterstand. Vlak na de 1-0 een goed schot van Valentijn. De paal stond de 2-0 in de weg.

Kloetinge kon toch niet echt grip op de wedstrijd krijgen. Te veel spelers haalden niet hun gebruikelijke niveau. Na 45 minuten spelen, floot de scheidsrechter voor de rust.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Het was wachten op de gelijkmaker van Oranje Wit. En deze kwam ook. Oranje Wit kreeg in de 55e minuut een corner. De verdedigers van Kloetinge waren niet in staat om de bal weg te werken waardoor Oranje Wit de 1-1 kon scoren. Kloetinge had het moeilijk, maar in de 72e minuut ging Mick op avontuur. Na een goede solo kwam Mick in het strafschopgebied van Oranje Wit. Daar maakte de verdediger van Oranje Wit een overtreding en legde scheidsrechter de bal op de stip. Luuk ging achter de bal staan en scoorde de 2-1 door een panenka.

11 minuten na de penalty, weer een penalty voor Kloetinge. Door een fout van de verdediger van Oranje Wit, kon Davy de bal onderscheppen. Davy ging het strafschopgebied in en werd daar door de keeper onderuitgehaald. De keeper van Oranje Wit kreeg rood, Kloetinge een penalty en Davy moest geblesseerd het veld verlaten. Valentijn ging achter de bal staan en scoorde zo de 3-1. In de resterende minuten konden zowel Kloetinge als Oranje Wit niet meer scoren en kon een eindstand van 3-1 worden genoteerd.

Geen goede wedstrijd van Kloetinge, maar wel weer een overwinning. Volgende week om 15 uur weer een thuiswedstrijd. Dan de bekerwedstrijd tegen JVOZ JO19-1. Er zal dan heel anders gespeeld moeten worden, wil Kloetinge een ronde verder komen in de bekercompetitie.

22' 1-0 Davy (Luuk)
55' 1-1
72' 2-1 Luuk (penalty)
83' 3-1 Valentijn (penalty)