Kloetinge JO19-1 wint ook de derde wedstrijd van de competitie

RBC JO19-1

4e divisie C

7 oktober 2017 14:45

Vandaag wederom een uitwedstrijd voor de spelers van Kloetinge. Dit keer stond de uitwedstrijd tegen RBC JO19-1 op het programma. Om 14.45 uur was de aftrap in het Herstaco Stadion in een regenachtig Roosendaal. Een speciale wedstrijd voor Tijmen, onze centrale verdediger. Hij speelde vorig seizoen namelijk voor RBC.

Het begin van de wedstrijd was rommelig en slordig van de kant van Kloetinge. RBC zette goed druk op de verdedigers van Kloetinge, waardoor Kloetinge (net als vorige week) niet aan het eigen spel toekwam. Zo'n 10 minuten na het beginsignaal van de scheidsrechter, de eerste grote mogelijkheid van de wedstrijd. RBC kreeg een vrije trap op een gevaarlijke plek, maar hier werd niet uit gescoord. Kloetinge had het echt moeilijk in deze fase.

Gelukkig kwam Kloetinge wel op voorsprong. In de 28e minuut ging Davy goed door op rechts. Met een goede harde voorzet gaf Davy Jesse M. de kans om de 0-1 te scoren. Die goal werkte bevrijdend leek het wel. Kloetinge ging beter voetballen en drie minuten na de 0-1 een grote kans voor Davy. Een goede voorzet van Mick werd door Davy helaas naast geschoten. In de resterende 15 minuten van de eerste helft werd niet meer gescoord en kon er een ruststand van 0-1 worden genoteerd.

Na de rust een dominerend Kloetinge. De passes waren beter en zorgvuldiger en er werd hard gewerkt. Ook al ontbrak dat er ook niet aan in de eerste helft. Kloetinge zette sneller druk en de verdediging van RBC wist hier geen raad mee. In de 58e minuut een schitterende goal van Valentijn. Door het druk zetten op de verdediging van RBC probeerde de keeper aan zijn rechterkant van het strafschopgebied een verdediger aan te spelen. Maar dat deed hij niet goed, waardoor Valentijn de bal kon oppikken. Valentijn aarzelde niet en schoot meteen de bal vanaf de linkerkant van het veld in het lege doel van RBC. Valentijn vierde zijn goal en de 0-2 voor Kloetinge door juichend in de hekken te klimmen en zijn feestje te vieren met het "lege" uitvak (de Kloetinge supporters die er waren hadden plaatsgenomen in een ander vak).

Kloetinge bleef goed voetballen en RBC had niet veel meer in te brengen. In de 80e minuut een corner van Luuk. Indy stond helemaal vrij voor het doel van RBC en kon, door een goede kopbal, de 0-3 scoren. Drie minuten later was het Mick die de stand op 0-4 bracht. Na een goede slalom vanaf de rechterkant kon Mick de bal redelijk eenvoudig achter de keeper van RBC schieten.

Kreeg RBC dan helemaal geen kansen meer in de tweede helft? Ja, er was nog een grote kans, maar dit kwam meer door een fout van Kloetinge. Dylan (onze keeper) speelde Valentijn in. Valentijn kaatste de bal iets te zacht terug op Dylan waardoor de aanvaller van RBC de bal kon onderscheppen. Gelukkig redde Dylan goed op de inzet, waardoor Dylan RBC van scoren afhield.

Na 92 minuten voetballen vond de scheidsrechter het genoeg geweest en floot hij af bij een eindstand van 0-4.

Na de overwinning van vorige week bij JEKA, gingen nu wederom de drie punten mee naar Kloetinge en is Kloetinge deze competitie nog ongeslagen. Volgende week komt Oranje Wit JO 19-1 op bezoek. Om 15.00 uur wordt er dan afgetrapt op het Wesselopark.

28' 0-1 Jesse M. (Davy)

58' 0-2 Valentijn