Het lukt Kloetinge JO19-1 net niet tegen Barendrecht

13 januari 2018 14:30

G. Dolman

Kloetinge JO19-1 verliest van Barendrecht JO19-1

Vandaag de eerste oefenwedstrijd als voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Barendrecht JO19-1 kwam vandaag op bezoek op het Wesselopark. Het hoogste jeugdteam van BVV Barendrecht komt in de competitie uit in de 3e divisie en bezet momenteel de derde plaats. Een mooie krachtmeting voor de spelers van Kloetinge.

Kloetinge begon flitsend aan de wedstrijd. Amper 5 minuten na het begin van de wedstrijd, lag de bal al achter de keeper van Barendrecht. Mick kreeg aan de rechterkant van het veld de bal van Jesse B. en passeerde de keeper met een laag schot in de rechterhoek. Na de 1-0 kreeg Barendrecht meer balbezit en kon Kloetinge nauwelijks nog voor gevaar zorgen voor het doel van Barendrecht. Dylan (de keeper in de eerste helft) moest een groot aantal keren reddend optreden om te zorgen dat de nul op het scorebord bleef. De keer dat Dylan verslagen leek, kwam de inzet van de speler van Barendrecht op de paal. De ruststand was daardoor 1-0.

Na rust eigenlijk eenzelfde beeld als in de eerste helft. Barendrecht had het meeste balbezit en Kloetinge kwam niet echt aan het eigen spel toe. Een kwartier na het begin van de tweede helft een goede aanval van Barendrecht. Een goede redding van Nick (de keeper in de tweede helft) zorgde in eerste instantie dat Barendrecht niet kon scoren, maar de bal werd wederom voor het doel van Kloetinge gespeeld en op deze inzet was Nick kansloos, waardoor de 1-1 genoteerd kon worden. Barendrecht bleef druk houden op de verdediging van Kloetinge en in de 69e minuut wederom een goede redding van Nick. De gevaarlijke corner die volgde was ook voor Nick.

Was Kloetinge dan helemaal niet meer in staat om gevaarlijk te worden? Jawel. In de 70e minuut een grote kans voor Davy, maar zijn inzet belandde op de paal. In de 77e minuut was het wederom Davy die een grote kans kreeg. Davy ging alleen op de keeper af, maar Davy schoot de bal naast de keeper en ook naast het doel.

Het is een ongeschreven wet in het voetbal. Als je zelf de kansen niet afmaakt, scoort de tegenstander. En dat gebeurde ook. Drie minuten voor het eind van de wedstrijd werd het 1-2. Dat was tevens de eindstand.

Kloetinge heeft de kansen gehad om deze wedstrijd winnend af te sluiten, maar de kansen die je krijgt tegen een team dat een divisie hoger speelt, zul je dan wel af moeten maken.

Volgende week zaterdag speelt Kloetinge wederom een oefenwedstrijd. Dan speelt Kloetinge een uitwedstrijd tegen Sportlust JO19-1 uit Woerden.

'5 1-0 Mick (Jesse B.)
'60 1-1