JO15-1 Oefent tegen Nieuwerkerk JO15-1

Nieuwerkerk JO15-1

13 januari 2018 10:30

Na de kerstvakantie iedereen weer in het normale ritme. Zo ook de jongens van JO15-1. Afgelopen week zijn we dan ook weer gestart met de eerste training. Gelukkig maar, want de jongens barsten van de energie en wat is er nu mooier dan weer lekker in de buitenlucht een potje voetballen.

Na de eerste training van afgelopen donderdag stond deze zaterdag meteen al een oefenwedstijd gepland. We moesten uit naar Nieuwerkerk aan de IJssel om daar tegen VV Nieuwerkerk JO15-1 te spelen. Nieuwerkerk is een grote club (we telden 28 kleedkamers….) en hun JO15-1 speelt eveneens hoofdklasse (regio Rotterdam) en staat daar op nette vierde plaats. Een prima tegenstander om tegen te oefenen.

We waren als team nagenoeg compleet. Alleen Sander was geblesseerd waardoor hij niet mee kon doen. Het begin van de wedstrijd begon een beetje slordig.  Beide partijen moesten weer even in het spel komen. Het ging de eerste helft dan ook redelijk gelijk op. Er waren niet echt heel veel uitgespeelde kansen. Drie keer wist Olivier door solo acties wel (bijna) één op één tegen over de keeper te komen (echter het zat net niet mee: of van de lijn gehaald, net het zijnet of gewoon naast….) en nog een prima voorzet van Dook op Jake, waarbij Jake net niet de bal nog een tikkie in de goal kon geven was het resultaat van de eerste helft. Geen goals dus. Ook Nieuwerkerk wist niet te scoren. Zij kregen twee goede kansen, echter door uitstekend keeperswerk van Finn bleef voor hen de score dus ook op nul staan.

In de rust een goede peptalk  van Jim&John. We moesten meer druk geven, de bal het werk laten doen, tempo omhoog en iedereen moest 100% inzet geven. Kortom het moest na rust beter en scherper. Al in de derde minuut na rust zat het deze keer wel mee. Olivier onderschepte de bal op het middenveld, wist behendig langs een aantal spelers te gaan om vervolgens de bal langs de keeper in het net te schieten. 0-1. Lekker voor het team dat geeft even vleugels.

Ook in minuut tien nog een grote kans voor Nieuwerkerk. Maar ook deze wist Finn weer met een prima redding te voorkomen. Kortom, goed dat we een keeper hebben die deze partij foutloos stond te keepen. Anders hadden we de nul niet vast gehouden…….

De rest van de tweede helft ging alles gelijk op. Zowel Nieuwerkerk als Kloetinge speelde fanatiek en met vlagen prima combinaties. Er is door beide partijen hard gewerkt en eindstand bleef 0-1. Kortom, een prima oefenwedstrijd voor ons om zo weer lekker in het wedstrijdritme te komen.

Volgende week ook een leuke tegenstander. Dan oefenen we uit tegen MOC JO15-1. Zij staan op plaats 9 in de 3e divisie. Wordt zeker een leuke partijw waarbij we vast aan elkaar gewaagd zijn......Tot volgende week.

Hier natuurlijk, wederom met dank aan Jurgen, weer leuke film beelden van de wedstrijd tegen Nieuwerkerk:

1e helft:

2e helft: