JO15-1 Wint heel makkelijk van MOC’17 JO15-1

Assist: Thijs Voet
Assist: Luka Schrier
Luka Schrier (kopbal)
Sander van Vossen (vrije trap)

20 januari 2018 11:15

Vorige week schreef ik nog in het verslag dat JO15-1 deze zaterdag een oefenwedstrijd tegen MOC ’17 zou spelen waarbij de verwachting was dat we aan elkaar gewaagd zouden zijn…..

Het tegendeel blijk waar te zijn……Het was een oefenwedstrijd waarbij JO15-1 een uitstekend spel liet zien, en waarbij MOC’17 geen enkele kans heeft gekregen en eerlijk gezegd ook nagenoeg geen één combinatie heeft laten zien. Kortom, zoals de uitslag ook aangeeft was Kloetinge JO15-1 echt enkele klassen beter. Dit terwijl MOC’17 JO15-1 toch een ploeg is die derde divisie speelt.

In een regenachtig en koud Bergen op Zoom startte de wedstrijd om 11.15 op veld 1 (kunstgras). Gelukkig, zodat onze ‘supporters’ hoog en droog op de tribune konden plaats nemen. We waren vandaag als team helaas niet compleet. Finn (keeper) was helaas ziek en Raphael (linksback) was geblesseerd. Dus wat schuiven in de opstelling. Gelukkig was Djoy van JO15-3 bereid om in de goal plaats te nemen, dus dat probleem was opgelost.
Waar we normaal vaak 4-3-3 spelen, zijn we tegen MOC gestart met een 3-4-3 opstelling. Vier man op het middenveld met Thijs als controlerende middenvelder. Gezien onze sterke verdedigers moest dit geen enkel probleem opleveren.

Al snel wisten we de openingstreffer te maken. In de 7e minuut wist Jake na een assist van Thijs het net al te raken. Dit was het begin van een doelpunten festijn. Ongeveer elke 3 a 4 minuten was het in de eerste helft raak…..te veel goals om in detail te beschrijven….
Toch een paar highlights van goals; Een prima één-twee tussen Dook & Sander (goal Sander), een solo van Sander door het midden, na een solo van Jake de bal zeer hard in de kruising, de kopbal van Luka na een corner, een solo van Olivier en tot slot een prima goal van Dook na de assist van Tim.

Tja, veel goals en kansen voor VVK JO15-1. Zoals al geschreven voor MOC’17 geen enkele echte kans. In minuut 59 voor de eerste en enige keer dat er een schot richting Djoy kwam. Geen gevaar, dit schot ging voorlangs de goal.

Zoals in de rust ook door Jimmy aangegeven, kunnen we alleen maar trots zijn hoe JO15-1 vandaag heeft gespeeld tegen een derde divisie ploeg. Gewoon een goed spel, veel rust aan de bal, makkelijk inspelen,  gedreven, actief, prima omschakelingen en alles in belang van het team! Wat willen we dan nog meer……Juist, een kampioenschap. Want een ploeg die zo speelt als vandaag hoort niet in de hoofdklasse meer thuis!

Volgende week een echte oefenwedstrijd. Dan spelen we uit tegen FC Dordrecht JO15-1. Zij spelen 1
e divisie, en spelen tegen clubs als Wilem II, NAC, Roda JC etc.etc. Dat wordt echt andere koek dan deze zaterdag…….

Tot volgende week weer.