JO 15-1 wint in het stadion van RBC

RBC JO15-1

27 januari 2018 12:30

Vorige week sloot ik het verslag af dat we deze zaterdag een echte oefenwedstrijd zouden spelen tegen FC Dordrecht JO15-1. Als team keken we er naar uit en waren best benieuwd of wij zo een tegenstander het moeilijk konden maken.

Helaas ontvingen we medio deze week het berichtje dat Dordrecht de oefenwedstrijd moest annuleren omdat zij onverwachts een competitieverplichting hadden. Gelukkig hebben we toen snel een andere oefenwedstrijd kunnen regelen, en wel tegen RBC JO15-1. Ook een prima tegenstander, speelt 3e divisie en staan daar op de 7e plaats. We speelden in het Herstaco Stadium, voor sommige jongens die daar nog niet hadden gespeeld natuurlijk een leuke ervaring….(voor uw verslaggever overigens ook… ;-) .

De warming up vond plaats onder luide muziek uit de stadion speakers…De sfeer zat er al in. Na de warming up allemaal weer even de kleedkamer in, wedstrijdshirt aan om vervolgens in de catacombe van het stadion te wachten totdat de boys het veld op mochten.  Gezamenlijk met de mannen van RBC kwamen de we het veld op, dit onder het genot van een soort van carnavals kraker! Later kom ik er achter dat dit het clublied van RBC betreft, te weten:
Éél de wêreld magget 'ore. Voor de liefhebbers, op Youtube zijn diverse versies te beluisteren…….

De wedstrijd begint. De eerste vijftien minuten spelen we erg onrustig en geven te veel ruimte. Het lijkt erop dat sommigen binnen het team toch een beetje onder de indruk zijn van het stadion en de sfeer er omheen. Het positiespel is niet best. Sommige spelers staan onbewust op een verkeerde plek te spelen. Dat moet beter. Na circa vijftien minuten komen we beter in de wedstrijd. We gaan meer  ons eigen spel spelen, posities worden beter bezet en geven minder ruimte aan de tegenstander. Vanuit de achterste linies wordt nu goed opbouwend gespeeld, alleen de voorlinie moet meer afspeelmogelijkheden creëren. Met 0-0 gaan we dan ook de rust in. De 2e helft moet dus alles net iets beter….

Zo gezegd zo gedaan. De 2e helft gaat van start, en vanaf dat moment was VVK RBC geheel de baas. Kansen worden gecreëerd, individueel duels worden veelal gewonnen en al snel wordt er gescoord. Mooie assist van Thijn waar Sander wel raad mee weet. 0-1.

Ook de 0-2 valt snel. Met een prima passje weet Olivier Sander te bereiken die de bal weer makkelijk langs de keeper speelt. De 0-3 (goal Olivier , assist Anselmo) en de 0-4 (goal Sander, assist Olivier) vallen vervolgens ook erg makkelijk. RBC heeft geen echte kans gecreëerd en de eindstand wordt 0-4.

Kortom, weer een prima 2
e helft van de mannen! We blijven makkelijk scoren en onze verdediging staat als een huis. Volgende week stond de beker gepland, alleen dit wordt door de KNVB pas later gepland omdat komend weekend er veel inhaal wedstrijden zijn. Op de valreep gelukkig snel een oefenwedstrijd geregeld, we gaan dan naar Terneuzen toe.

Hier de beelden voor aanvang van de wedstrijd.......