Kloetinge JO15-4 goed van start met tweede overwinning

Terneuzense Boys JO15-3

Sam de Nooijer (intikker)
...

Onder 15 competitie (voorjaar), 3e klasse 01

10 maart 2018 11:15

Nieuwdorp, J. (Jimmy)

Vandaag spelen wij onze tweede competitiewedstrijd van de voorjaarscompetitie, terwijl de meeste tegenstanders vandaag pas voor het eerst op het veld staan. We spelen thuis tegen Terneuzense Boys JO15-3, en de leiding van deze ploeg lijkt zich op voorhand al in te dekken, en op te maken voor een zware wedstrijd. De taak aan ons als trainers om onderschatting te voorkomen.

Het team start fel, zoals we wekelijks vragen, en er ontstaan meteen een aantal kansen. Al in de 7e minuut ontstaat er een mooie aanval over rechts via Britt, Quinty en Patrick. Quinty zet prachtig voor, maar helaas staan de viziers nog niet op scherp. Drie minuten later is het wel raak, en schiet Thijmen vanuit een corner van Patrick, de 1-0 binnen. We krijgen niet echt de kans om ons eigen spelletje te spelen, waardoor het allemaal wat rommelig oogt. Later blijkt dat dit een bewuste keuze is van onze tegenstander, omdat ze al snel hadden gezien dat onze vaste patronen ontregeld moesten worden. Zij hanteren continue de “weg is weg” methode met lange ballen. Toch blijven wij proberen om de combinatie te zoeken. Quinty is op dreef, want in de 13e minuut haalt ze verwoestend uit, en iedereen denkt dat de bal erin gaat. Helaas stond Patrick in de baan van het schot, en kon hij de bal net niet de juiste richting meegeven.

Nadat er veel over de rechterkant was gespeeld, komt de linkerkant ook steeds meer aan de bal. Met name doordat Tim, Gido en Rowin het spel steeds meer verleggen. Thijmen ontwikkelt zich ook sterk dit seizoen, en schuift steeds meer op de juiste momenten in. Hij kijkt steeds meer over de bal, waardoor hij zijn teamgenoten steeds vaker en beter kan vinden. Zo komt de bal op links bij Sam, die zet voor, en in de 17e minuut zorgt Rowin ervoor dat de 2-0 op het scorebord komt te staan. Verdedigend lijken we alles goed onder controle te hebben, maar toch krijgt Terneuzen nog wel twee grote kansen. Keeper Joey zorgt ervoor dat zijn doel schoon blijft, door goed geconcentreerd te blijven, en vooral ook door zijn goede positieve manier van coachen. Vlak voor rust krijgt Damian ook nog een mooie kans, maar deze gaat er helaas niet in. Het lukt wel om er via een prachtige strakke pass van Tim vanuit de verdediging, nog te scoren. Sam maakt de 3-0.

Het lijkt erop dat we de score nog wel makkelijk uit kunnen breiden met een paar doelpunten, want meteen na rust gaat Niels ervandoor met een mooie actie, maar de aanvallers krijgen de bal er niet in. Dit gaat eigenlijk de hele tweede helft zo door, wat krijgen we ongelooflijk veel mooie opgelegde kansen. De ene nog mooier dan de ander, maar helaas……………het lukt niet om te scoren. Het vizier van onze aanvallers staat niet op scherp. Wij weten als trainers weer meteen waar we aan moeten werken! Het lijkt er zelfs even op dat we het nog moeilijk krijgen, want we krijgen in de 24e minuut een strafschop tegen. Keeper Joey is echt gegroeid dit jaar, vol zelfvertrouwen stopt hij de strafschop! Het is wel erg jammer dat we daarna even verslappen, want 1 minuut later, schiet Terneuzen alsnog de 3-1 binnen. De eindstand wordt bepaald door Gido, die met zijn linker de 4-1 op het scorebord zet. Twee overwinningen op rij, dat is een mooie start voor de tweede seizoenshelft.

klik hier voor meer foto's van de wedstrijd

Gerard en Miranda