Kloetinge JO15-4 vergeet zichzelf te belonen tegen Noormannen

Onder 15 competitie (voorjaar), 3e klasse 01

21 maart 2018 19:00

Nooijer, R. (Ron) de

Vandaag hebben we een avond wedstrijd op het programma staan in Westkapelle tegen de Noormannen. Helaas is Patrick er niet bij ivm druktes op school. Gelukkig komen Noah en Jesper uit JO15-6 onze ploeg versterken.

Gelijk na de aftrap wordt al duidelijk dat Noormannen een ploeg is die veel strijd en inzet toont op het veld. Dit is eigenlijk het handelsmerk van VVK JO15-4. We moeten er duidelijk aan wennen dat we nu met onze eigen wapens worden bestreden. Onze scheidsrechter is een 2.0 uitvoering van Bas Nijhuis, werkelijk alles is toegestaan in de duels en ook daar moeten onze spelers aan wennen. Maar na een kwartier spelen krijgt onze ploeg meer controle over de wedstrijd. Tim, Tom, Sam en Gido gaan nu ook fysiek veel harder de duels in, waardoor we meer duels winnen en meer bal bezit hebben. Onze combinaties beginnen nu ook goed te lopen. Quinty geeft een diepe bal richting het 16 meter gebied waar Sam achter aan sprint. Sam gaat het duel aan met zijn verdediger die hij bijna onder het gras schoffelt, maar ook nu zegt de scheids, gewoon doorgaan. Sam geeft een voorzet die door Rowin rakelings naast wordt geschoten.

Ons HELE team toont enorm veel inzet en vechtlust en we zien bij iedereen de wil om te winnen. Dat vinden wij als trainers en hele mooie en belangrijke eigenschap in onze ploeg! Onze verdediging (Britt, Tim, Thijmen) met de (wee ) goed keepende Joey en de vanavond uitblinkende Tom, staat echt als een huis. Ze werken hard en gaan vol de duels in, en in de opbouw weten ze vrijwel altijd een vrijstaande        medespeler te vinden. We krijgen wederom een mooie aanval van onze ploeg te zien. Quinty speelt naar Sam, die verlegt het spel naar de andere kant waar Niels vrij staat, en die maakt een mooie actie en speelt Tom aan. Zijn schot gaat rakelings over/naast de kruising. Vlak daarna ziet Rowin de keeper wat ver voor de goal staan, er volgt een prachtig schot, maar de keeper krijgt nog net zijn vingertoppen er tegen, waardoor ook deze inzet net naast gaat. We gaan dus met een 0 - 0 stand de rust in.

In de rust geven wij (trainers) aan dat het belangrijk is om deze manier van spelen vol te houden. Tegen gelijkwaardige ploegen kunnen inzet en de wil om te winnen doorslaggevend zijn. Het eerste kwartier na rust zijn we duidelijk de betere ploeg. We komen aanvallend met Niels, Sam en Rowin nu veel beter door en we krijgen meer kansen op de openingstreffer. Maar onze kansen gaan er steeds net niet in. Dan ontstaat er opeens een heel gevaarlijk moment. Tim is meegegaan in de aanval en Thijmen en Gido staan ook diep op de helft van de tegenstander als we de bal kwijt raken. Britt staat nu aan haar kant alleen met twee aanvallers van Noormannen in de buurt. Noormannen speelt gelijk een diepe bal op de aanvallers in de buurt van Britt. Ze maakt de juiste keuze en lost het gevaar na een sprintduel prima op. We zijn gewaarschuwd, maar helaas maakt onze ploeg vanavond kennis met de gouden voetbal regel. Als jezelf vergeet te scoren, dan doet de tegenstander het wel! De kleinste man op het veld legt net buiten onze 16 aan voor een schot. Waar de keeper van Noormannen de bal nog net kon stoppen na de inzet van Rowin, vliegt deze bal net over de vingertoppen van Joey in de goal. We staan met nog 5 minuten te spelen met 1-0 achter. We gaan met zijn allen vol voor de gelijkmaker, waardoor er achterin wat meer ruimtes ontstaan. Van deze ruimte maakt onze tegenstander in de laatste minuut nog een keer gebruik en ze scoren de 2-0. Dit is ook de eindstand.

Onze ploeg verdiend wel een dik compliment. De al eerder genoemde verdediging was top vanavond, maar ook ons middenveld met Quinty en Gido. Jesper en Damian speelden een hele goede wedstrijd met heel veel inzet  en inzicht. Onze aanvallers Sam, Niels, Rowin en Noah herpakten zich ook prima na een wat moeilijkere start. Samen zorgen ze voor veel gevaar voorin. Jesper en Noah verdienen sowieso een groot compliment! Deze mannen spelen met hun ploeg op een wat lager niveau, maar ze passen zich prima aan aan het niveau van onze ploeg/competitie. Ook deze mannen spelen met veel inzet en hebben ook oog voor de combinatie en schuwen de duels niet. Echt goed gevoetbald mannen! Hopelijk kunnen we indien nodig nog eens gebruik maken van jullie kwaliteiten!

Vanavond hebben we als team echt top gespeeld, maar we hebben ons goede spel niet beloond met doelpunten/punten. Ondanks dat we dus hebben verloren zijn wij (trainers) trots op onze ploeg. Wij zijn meer tevreden over deze (verlies) partij, dan over de winst in de wedstrijd van 2 weken geleden. Toen wonnen we wel met 4-1 maar haalde niet iedereen het maximale uit de capaciteiten die jullie hebben. Dat deden we vanavond wel met het HELE team!!!

VVK JO15-4 volhouden deze manier van spelen en onderling coachen. Jullie maken hier echt grote stappen mee in jullie voetbal ontwikkeling.

Miranda Dennis en Gerard