Overtuigende competitiestart voor JO15-4

Onder 15 competitie (voorjaar), 3e klasse 01

10 februari 2018 11:15

Waveren, H. (Harry) van

Vanwege de vele afwezigen tijdens de voorjaarsvakantie, is de thuiswedstrijd tegen RCS JO15-2, vandaag al ingepland. Niet helemaal ideaal vanwege carnaval en de griepgolf, maar gelukkig is de samenwerking tussen de C-teams prima geregeld. Zo werden twee uur voor de aftrap Jesper en Skip van JO15-6 nog opgeroepen om mee te spelen, terwijl ook Noah al mee zou doen.

Onze trainingen en de oefenwedstrijd tegen Yerseke JO15-1 (5-3 winst) beloven een mooie tweede seizoenshelft, maar dan zullen we er wel vanaf de eerste minuut vol tegenaan moeten. Zonder trainer Gerard (werken) maar met onze stagiaire Huub (JO19-1) langs de lijn, trappen we om 11:15 af op een zonnig Wesselopark.

We starten in de verdediging met de steeds beter coachende Joey op de goal en de van een blessure teruggekeerde Tom. Aanvoerder Tim neemt de leiding achterin, en de back spelers Noah en Damian zorgen dat ze kort op hun man zitten. Het middenveld met Gido-Rowin en Quinty is vertrouwd, net als onze aanval met Niels-Sam en Patrick. We zijn meteen gewaarschuwd want RCS gaat er vol in, en zetten druk op onze spelers. We komen hierdoor niet echt lekker in ons spel en kunnen de bal moeilijk zelf vasthouden. Het spel oogt rommelig vanaf de kant, en als dan na 10 minuten RCS een voorzet afrond met een schitterende kopbal, dan weten we meteen waar we aan toe zijn 0-1.

Het is mooi om te zien hoe de groep tegenwoordig reageert op een snelle achterstand. Ze peppen elkaar op en voelen dat ze zeker niet minder zijn, en weten dat er gewoon nog een schepje bovenop moet. Dat wordt in de 17e minuut beloond met een mooie aanval over de rechterkant. De opkomende Quinty combineert met Patrick, die daardoor op de goal kan schieten. De keeper grabbelt wat en tot ieders verbazing gaat de bal erin en staat het 1-1. We krijgen daarna nog een aantal kansen en we hadden zeker met een voorsprong de rust in moeten gaan, maar dat lukte helaas niet!

In de rust geven de trainers aan dat er meer overzicht en rust in ons spel moet komen, daar ligt onze kracht. De invallers Skip, Noah en Jesper zijn prima ingevallen en staan hun mannetje tegen de grote sterke spelers van RCS, ze worden daarbij prima gesteund door onze eigen spelers.

We hebben er duidelijk geloof en zin in, want we starten de tweede helft zeer scherp. De ene na de andere mooie combinatie lukt, en dan creëer je kansen. We komen er gevaarlijk uit via onze snelle Niels, en de bal komt terecht bij Rowin. Die heeft al gezien dat de keeper te ver voor zijn goal staat en maakt met een prachtige lob de 2-1 na 5 minuten. De wedstrijd blijft over en weer gaan, maar onze middenvelders Quinty en Gido zijn op dreef en lopen alle gaten dicht. Tom geeft zijn tegenstander geen meter ruimte, en durft zelf ook regelmatig mee op te komen. Joey zorgt ervoor dat hij niet nog meer tegendoelpunten tegen krijgt, met een aantal belangrijke reddingen en op tijd uit zijn doel komen. En als RCS er dan toch een keer door dreigt te komen, dan is daar altijd Tim, die met zijn perfecte timing keer op keer een sliding inzet om het gevaar te stoppen.

Het zelfvertrouwen groeit en we breken steeds vaker uit, en creëren corners die door Patrick en Sam goed voor de goal gegeven worden. In de 12e minuut komt de bal terecht bij Rowin, die de 3-1 binnen schiet. We gaan door met onze aanvallen en in de 27e minuut haalt Damian verwoestend uit van buiten de 16 meter met zijn linker en de 4-1 staat op het scorebord. In de 30e minuut scoort Patrick nog zijn tweede doelpunt (jij mag vaker carnavallen!!!) 5-1. Het toetje valt in de laatste minuut voor het hele team. Er staat nog een weddenschap met Miranda, een kopdoelpunt levert nl. een broodje frikandel op, en ja hoor in de laatste minuten geeft Rowin de bal voor op Sam en die kopt de 6-1 binnen. Een dik verdiende overwinning waar we als trainers supertrots op zijn. Een hele mooie start voor de nieuwe competitie, drie punten en nu al een mooi doelsaldo!

klik hier voor de foto's van de wedstrijd

Miranda, Dennis en Huub