Kloetinge JO15-4 laat punten liggen in Oostkapelle

Onder 15 competitie (voorjaar), 3e klasse 01

16 april 2018 19:00

Bassie, S. (Simon)

Na het pittige duel van afgelopen zaterdag, vertrekken we op maandagavond alweer voor een inhaalwedstrijd tegen Oostkapelle. Dit keer ook met Noah en Jesper, omdat Gido en Quinty er dit keer ook niet bij zijn. Oostkapelle is voor ons een nieuwe ploeg, en eigenlijk zijn de onderlinge verhoudingen in de competitie nog lastig in te schatten. Wekelijks zien we verrassende uitslagen voorbij komen.

De eerste 10 minuten start de wedstrijd wat onrustig, het is duidelijk dat de twee ploegen elkaar aftasten. Sommige spelers hebben ook wat last van pijntjes van afgelopen zaterdag en moeten duidelijk nog even warm draaien. Het is de weer goed uit zijn doel komende Joey die een doelpunt van Oostkapelle weet te voorkomen. We zijn dan ook erg blij als Niels in de 12e minuut goed doorzet en voor ons de 0-1 op het scorebord zet. Het lukt ons niet om ons eigen spel te spelen, omdat de tegenstander de ballen alleen maar over de zijlijn schiet, of met lange halen naar voren probeert hun snelle spits te bereiken. Ons spel wordt hierdoor onrustig, en daardoor creëren we weinig kansen.

In de rust geven de trainers aanwijzingen om dit te doorbreken, maar het wordt alleen maar onrustiger. In plaats van zelf de voorsprong vergroten, scoort Oostkapelle in de 6e minuut de 1-1. Over inzet en strijd kunnen we als trainers niet klagen, er wordt echt gebikkeld. Echter gebeurt dit van beide kanten en laat de scheidsrechter teveel toe, waardoor het bij vlagen uit de hand dreigt te lopen. Dit zorgt voor gevaarlijke vrije trappen van Oostkapelle, en waar we al voor vreesden gebeurt in de laatste minuut. Oostkapelle scoort de 2-1 en wint deze avondwedstrijd.

Dure verliespunten, maar alles is nog mogelijk de komende weken!

Dennis, Gerard en Miranda