Weerstand voor JO 15-1 aan d’n overkant….

Terneuzen JO15-1

... (penalty)
Assist: Luka Schrier

3 februari 2018 12:30

Vandaag stond de vierde oefenwedstrijd op het programma. Dit in de voorbereiding op de tweede helft van de competitie. We speelden aan de overkant, tegen VV Terneuzen JO15-1. Terneuzen speelt 1e klasse, staan daar bovenaan met 9 wedstrijden gespeeld en ook gewonnen, 44 goals en slechts 4 goals tegen. Gemiddeld dus ruim 5 goals per wedstrijd.

Na de makkelijke overwinningen van afgelopen weken, was het te hopen dat dit een wedstrijd zou zijn waar onze mannen weer eens wat weerstand zouden krijgen. In de warming-up werd al snel duidelijk dat Terneuzen fysiek een sterke ploeg is. Hoewel wij toch ook veel 2e jaars hebben rondlopen, was bijna iedereen bij Terneuzen gemiddeld zeker een kop groter dan wij. Raphael was nog aan zijn knie geblesseerd, dus ook nu weer in de verdediging wat schuiven. Tim mocht de plek van links-back overnemen. Na het fluitsignaal gingen we van start.

Waarvoor Jimmy en John de mannen in de kleedkamer al voor waarschuwde gebeurde. Met heel veel gedrevenheid ging Terneuzen van start. Vrijwel direct kwamen wij onder druk te staan. Hun fysieke kracht gecombineerd met veel inzet zorgde er voor dat wij niet in ons spel konden komen. Al snel stonden we in en rond ons eigen zestien meter gebied, en moesten we alle zeilen bij zetten. Dit kon niet goed gaan. Na 6 minuten was het raak. Een speler van Terneuzen kwam ten val….. penalty. Volgens mij de eerste penalty tegen dit seizoen. Goed ingeschoten door de nummer 10 van Terneuzen waardoor Finn kansloos was (1-0).

Tja, dit zijn we niet gewend. Even wakker worden voor iedereen. Overigens mooi om te zien, dat de spelers onderling gingen ruilen van hun directe tegenstander. Olivier ging centraal naar het midden om hun fysiek sterke nummer 10 op te vangen en Dook meer naar de linkse kant.  Langzaam pakte wij ons eigen spel op. Nog wel veel slordigheden op het middenveld en ook verdedigend. Slecht weg verdedigen, geen scherpte en zwak inspelen. Terneuzen wist nog een goede kans te creëren, maar  deze ging net voorlangs.

Na circa een minuut of 15 kwamen wij beter in ons spel. Vanuit de druk wisten wij toch heel snel om te schakelen en ontstond er veel ruimte voor onze buitenspelers. Met een prima pass werd Anselmo dan ook bereikt, hij gaf een assist op maat waarna Sander de bal moeiteloos kon inpassen (1-1). Ons tempo ging omhoog, schakelden beter om, en een paar bepalende spelers van de tegenstander kregen geen ruimte (en kansen) meer. Je zag dat met name de achterhoede van Terneuzen moeite had met onze snelheid en omschakeling. De 1-2 viel dan ook in de 25e minuut (Olivier) waarna we met een voorsprong de rust in gingen.

De tweede helft zag je dat wij het spel geheel hadden overgenomen. Met prima spel en hard werken wisten we de wedstrijd geheel naar onze hand te zetten. Doelpunten volgenden snel en Terneuzen is eigenlijk niet echt meer gevaarlijk geweest. In minuut 39 wist Sander na een assist van Luka er 1-3 van te maken, Thijn wist in minuut 45 (assist Jake) te scoren door vanaf rechts de bal goed hard in te schieten (1-4). Tot slot nog een goal voor Sander  (1-5) na een assist van Olivier.

De tweede helft was VVK de betere ploeg. Maar Terneuzen heeft zeker een sterk team, met goede individuele spelers. Zij staan terecht bovenaan in de 1e klasse en gezien hun spel zouden ze prima in de hoofdklasse mee kunnen en eerlijk gezegd ook thuishoren. Een leuke oefenwedstrijd voor beide partijen.

Komende week een druk programma. Maandag trainen we niet omdat we dinsdag avond een oefenwedstrijd tegen Sparta JO14.1 gaan spelen. Gaat het hen dan een keer lukken om VVK JO15-1 te verslaan? Wie weet…..maar tegen Sparta verliezen is natuurlijk geen schande. Stiekem ga ik toch weer uit van een overwinning, we gaan het zien……
Zaterdag start de competitie weer. Uit tegen Zeelandia.

Tot de volgende ronde.