Kloetinge JO15-4 verliest van de koploper

ST Clinge/HVV '24 JO15-2

Onder 15 competitie (voorjaar), 3e klasse 01

19 mei 2018 11:30

Vandaag spelen we tegen de koploper Clinge-HVV JO15-2. We hebben nog kans op een kampioenschap als we hier winnen. Het zelfvertrouwen heeft na het gelijke spel van afgelopen woensdag wel een tikkie gekregen, en tijdens de warming up zie je al een verschil. Onze spelers zijn wat gelaten, onder de indruk, terwijl HVV fanatiek en fel de bal rond laat gaan. Wat nog een mooie vermelding waard is, is dat Noah van JO15-6 ons nog kwam versterken. We hebben zelf maar 12 spelers en Noah kwam samen met zijn moeder na zijn eigen wedstrijd nog doorgereden naar Hulst. Dat is een hele mooie instelling, grote klasse!!!

De trainers hebben er alles aan gedaan om de spelers op te laden, en proberen ze te overtuigen van hun eigen goede spel. Dat lijkt te werken in de eerste minuten, want we doen meteen volop mee. Hoe vervelend is het dan als je na 7 minuten spelen al een hele ongelukkige strafschop tegen krijgt. Helaas lukt het Joey niet nog een keer om een strafschop te stoppen, en dus staat het 1-0 voor HVV.

We blijven strijden en meedoen, en krijgen in de eerste helft een paar kleine kansjes. Een afstand schot eindigt ook nog op de kruising. Helaas lukt het ons niet om er een doelpunt in te schieten, en gaan we rusten met 1-0. De trainers geven aan dat dit erg knap is tegen de koploper en dat we moeten proberen na de rust meteen druk te zetten, en te scoren.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want Hulst ruikt het kampioenschap en was niet van plan om de voorsprong nog uit handen te geven. In de 12e minuut wordt gerommel in onze verdediging afgestraft en scoort Hulst de 2-0. Vlak daarna verliezen we op het middenveld de bal en ook hiervan weet Hulst te profiteren. De koppies van onze spelers gaan nu echt hangen. Hulst is een goede ploeg met prima combinatiespel en een aantal opvallende individuele spelers. Ze spelen fair en totaal niet hard of gemeen. Als wij het zo zien is dit wel een terechte kampioen, al moeten ze nog twee wedstrijden spelen. In de laatste minuten krijgen ze nog een strafschop mee, waardoor de eindstand 4-0 wordt.

We hebben het lang volgehouden, en gestreden voor wat we waard zijn. Helaas hebben de door de weekse uitwedstrijden ons genekt. Tot twee keer toe zelfs in de laatste minuut. Maar ook dat hoort bij voetbal. Als we volgende week winnen kunnen we nog op een mooie eervolle tweede plaats eindigen. Een hele mooie afsluiting, als je bedenkt dat we met deze ploeg vanuit de 5e klasse omhoog geklommen zijn naar de 3e klasse, en daar dit seizoen zelfs twee keer voor de bovenste plaats hebben meegestreden.

Gerard, Dennis en Miranda